Blaa blaa morning post

Eilen sain ravisteltua sohvan selästäni ja lähdin kiertämään kauppoja, tai oikeastaan mun piti mennä vain ruokaostoksille mutta jonkin ajan kuluttua mä olinkin ihan jossain muualla kuin ruokaostoksilla ja huomasin ostaneeni pari canvas-taulua. Niitähän myydään tätä nykyä lähes joka paikassa, molemmat ostamistani on aika isoja – toinen varsinkin koska mua on jo pitkään häirinnyt yksi olkkarin seinistä jonka tapetti ei ole entisen asukkaan jäljiltä parhaassa mahdollisessa kunnossa. No nyt siinä on silmäys New Yorkin katukuvaan joka ei ole puhdas valokuva muttei myöskään perinteisesti tehty vaan jonkinlainen sekoitus näistä. Koska en löytänyt sen paremmin Salvador Dalin kuin Picassonkaan nimmareita niin tästä voimme helposti päätellä että kyseistä taideteosta painetaan itämaisten pikku kätösten voimalla ja kolmessa vuorossa jossain päin Aasiaa. Tästä päästään siihen mitä olen useaan otteeseen sanonut näille meidän valokuvausta harrastaville blogisteille joilla on upeita maisemaotoksia ja muita, että mikseivät he teetä niistä julisteita tai just tällaisia canvas-tauluja? En usko että nykytekniikalla tulis kovin kalliiksi koska jonkun verran olen perillä hinnoista sillä kavereihini kuuluu eräs seripainoa pyörittävä kaveri ja eihän niistä otoksista mitään tuhansien kappaleiden eriä tarvitsisi ottaa?

Enivei, molemmat taulut joista hieman pienempi esittää pätkää veteen häviävää laituria ja sen takana olevaa majakkaa, on nyt asennettu ja olkkari alkaa olla osapuilleen kunnossa. Makkarin seinät on vielä suht tyhjät tai oikeastaan täysin tyhjät koska mulla on suunnitelmissa että hankin uuden sängyn ja se tietää kalusterumbaa koska suunnitelmissa on että kahdeksankymppinen vaihtuu satakakskymppiseksi koska mä tykkään että sängyssä on tilaa. Osaltaan tämä johtuu siitä että nämä yöt menee yhdeksi pyörimiseksi ja kasikymppinen on siihen touhuun aivan liian kapea, vallankin niinä öinä kun satun levitoimaan ja herätessäni tulla mätkähdän alas jo normaaliksi muodostuneen 1,7 metrin korkeudelta. Ne on meinaten harvassa ne kerrat kun osun punkkaan.

Toinen hyvä ostos jonka tein on hierova suihku, olkoonkin ettei se liity sisustukseen mitenkään mutta on sitäkin tärkeämpi koska selän takia asento ja kävelymode on mitä on, niin lihaksistoa vaivaa ns. asentojäykkyys ja olen huomannut että ainoa millä sitä voi helpottaa, on tulikuumassa suihkussa tapahtuva venyttely koska kylmiltään venyttelyä on ihan turha edes yrittää.Mutta kun aikansa on kuuman veden alla niin venyttely on jonkin verran helpompaa ja nyt kun siihen vielä yhdistää tämän hierovan suihkun niin jo vain kelpaa. Kuusi eri toimintoa ”tavallisesta” suihkusta melko töpäkkään ja säätö käy kätevästi hantaakin yläosassa olevasta säätimestä. Kokeilin eilen illalla ja se tuntui jopa niin hyvältä että soittivat vesilaitokselta ja sanoivat että lopeta nyt jumalauta se veten kanssa lotraaminen ko sitä tarvitsee muutkin ja sen puhdistus on näillä alumiinin hinnoilla aivan helvetin kallista.

Sitten siirrytäänkin pimeisiin ostoksiin ja eilisen huippuhankinta oli 204 kappaletta huonekalujen jalkoihin asennettavia huopia. Joo, niitä on nyt niin että niitä piiisaa Uotilan lapsillekin ja mulla ei ole mitään käsitystä miks mä ostin niitä noin paljon, tarve kun oli 12 kappaletta. Tai no, paketti maksoi huimat 3.45,- euroa joten ei se nyt maailmoja kaada mutta oishan noita saanut pienemmissäkin paketeissa. Itse asiassa mä olen huomannut yhden jutun joka liittyy näihin viikonloppuihin ajoittuviin shoppailureissuihin ja se on jollakin tapaa tai näin mä ainakin uskon, psykologinen asia. Okei, mä olen koittanut eron jälkeen rakentaa tästä uudesta kämpästä itselleni kotia ja tämä homma on vielä kesken joten ostokset selittyy osittain sillä, mutta sitten on olemassa se varsinainen psykologinen aspekti eli mä saan jollain tapaa tyydytystä/onnellisuutta näistä uusista kalusteista/sisutus-tai hyötytavaroista ja ehkäpä se on jonkinlaisen tyhjiön täyttämistä? Mene ja tiedä mutta se voin rehellisesti tunnustaa että kaikki tähän asti ostamani ovat olleet ihan tarpeellisia ostoksia joten mä uskottelen itselleni että kyse on tuosta ensimmäisestä, jo pelkästään sen takia etten voi sietää ”krääsää” jolla ei tehdä mitään.

Mitään muuta ihmeellistä tälle aamulle ei oikein ole paitsi näitä nykyajan murheita joista ensimmäinen sattui viime yönä kun ostin erään ammattiini soveltuvan piirrosohjelman Windowsin Kaupasta mutta se herjaa itsepintaisesti että mulla on kokeiluversio. Koitin ottaa yhteyttä tukeen mutta eihän siellä ketään näin viikonloppuna ole joten asiaan on palattava heti huomisaamuna koska ao. sovellus vaikutti ihan hyvältä (rassasin kokeiluversiota useamman tunnin) ja sitä pääsisi käyttämään suoraan työpöydältä ilman mitään stanan kirjautumisia jotka ovat pakollisia näissä online -versioissa. Luuri kiukutteli nyt aamusta ja jouduin buuttaamaan sen jotta sain koneen toimimaan. Muuten tuo pelaa oikein hyvin ja webbinäkymät paranivat huimasti kahden ison päivityksen myötä joten helppoa on käyttäminen ja surffailu. Sillä tulee aamun uutiset luettua koska se touhu on paljon mukavampaa suorittaa sohvalla rönöttäen kuin koneen ääressä istuen ja on taas yksi osoitus siitä että nykytekniikka tekee ihmisestä laiskan paskiaisen. Tätä laiskuutta aion jatkaa valehtelemalla itselleni että olen ansainnut vielä tämän päivän lepoa koska huomenna on ohjelmassa suursiivous, pyykinpesua ja muita Spartan aktiviteetteja joita kyllä riittää. Arkisto olisi saatava ajantasalle ja tarpeettomien dokumenttien syöttämistä silppuriin etc. Joten maanantai menee että hujahtaa. Vanhalle tundrallekin pitäisi mennä koska hallilla odottaa sinne torstai-iltana jätettyjen kamojen (pikkupyramidi-kamat) huolto ja hyllyihin laitto mutta koska huomiseksi on luvattu heti helvetin kylmää keliä + lumisadetta, niin taidan siirtää menemiseni vasta tiistaille.

boring
Ideoita?

Tiedättekös muuten mihin mä nyt lähden? Aivan oikein, shoppailemaan ja kun sieltä tulen, niin se suattaapi olla että naputtelen lisää horinoita koska mitäpä sitä ihminen muutakaan kuin syö ja roilaa netissä, varsinkin kun Ylen verolaatikon tarjonta alkaa olla sellaista että kok bloody masiina joutaa mäjelle. Vittu minen jaksa niitä iänikuisia Haasta mun Hansani vain elämää varastojen metsästyksen jälkeisiin kardashienien ostostwin superpumpperien täyttämään yleisön viidettä sataa kertaa tuleviin toiveuusintoihin. Ei, kyllä ne on tarkoitettu jollekin muulle kuin meikäläiselle.
Siispä lähden katsomaan löytyisikö jotain hypotalamusta hivelevää vai päädynkö Subiin mährystämään koska lohturuoka se on sellaista että se maistuu aina vaikkei varsinaista tarvetta olisikaan ja sitä ei todellakaan ole sillä mä heräsin jo kuudelta syömään ja kahviakin on menossa toinen pannullinen (mikä ei mukeissa tee kuin viidettä).


Teille kaikille oikein hyvää sunnuntaita ja ollaan vielä tänään äänessä. Muistakaa olla ihmisiksi ja niin hei, erittäin suuret kiitokset Rantikselle tästä loistavasta reseptistä!

14 kommenttia :

  1. Olen täsmälleen samaa mieltä verolaatikon tarjonnasta. SILTI YLE-vero nousee taas tänä vuonna. Mistä hiivatista me oikein maksetaan?

    Ymmärrän, että tarvit sinne uuteen kotiisi kaikenlaista, muuten olisin tuosta shoppailusta jo huolissani. En siis ole.

    Tuolla aiemmin pähkäilit mitä on buljong. Kaikkien alojen ja ruokien asiantuntijana voin kertoa, että lihapiirakkaa (joko teit?) syödään usein lihaliemen kanssa. Tämä köttbuljong on siis lihaliemi tällä toisella kotimaisella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, se on käsittämätöntä koska kanavajohtajat/ohjelmistosta päättävät henkilöt tietävät varsin hyvin että jengi katsoo suurimmaksi osaksi maksutv:n tarjontaa mutta unohtavat että on myös niitä jotka eivät sitä tee tai joilla ei ole mahdollisuutta (esim. vanhempi väki) ja tämän seurauksena tarjonta on pelkkää uusintaa uusinnan perään. Perseestä, sanon minä.

      Joo, tulin joku aika sitten mutta koska en läytänyt mitään tarpeellista, niin tuomisina oli pussi perunoita, klementiinejä ja muuta einettä joten ostaminen ei ole lähtenyt lapasesta ainakaan vielä ja tuskinpa lähteekään.

      No niin kyselin ja kyllä, mä tein sitä jopa onnistuneesti joten mitä suurimmat kiitokset! Kaikki on jo syötykin koska jos mä jotain teen, niin mä myös syön sen sillä mitään en niin vihaa kuin ruoan roskiin heittämistä sillä mä olen aikoinani nähnyt ihan oikeasti nälkää.
      Niin ja kiitos valistuksesta, tuo hieno nimi hämäs mutta nyt mä tiedän mitä bulgong oikein on! :D

      Poista
  2. Tjaa, vai kaupoille... mä oottelen huomista, kun sattui niin ikävästi näiden maksupäivien ja uuden vuoden kanssa. Kun asumistuen ja elatusavun maksupäivä on kuun eka päivä, tulee ne tilille vasta nyt nyt neljäs päivä perjantaina olleen pyhän takia.

    No, saatan mä mennä S-kauppaan ja miettiä mihin käyttäisin sen 1,81€ mitä vielä lahjakortissa on vinguttamatta. Ja jos oikein laitan elämän risaiseksi, niin tuhlaan ne 0,60€ kolikkopuoleltakin. Jos en innostu, kilautan ne esikoisen ajokorttirahastoon.

    Kaikesta huolimatta suloista sunnuntaita sulle Paimen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No höh. Olisit soittanut (numeron saat, ei ole ongelma) niin oisin pukannut ja voin kyllä pukata vieläkin rahaa sulle. Ei piä kenenkään sunnuntaita viettämän ilman rahhoo joten laitahan viestiä tulemaan niin hoidetaan asia pois!

      Mukavaa sunnuntaita! (ja mä oli ihan tosissani)

      Poista
    2. Höpsis, ei meillä hätää ole, pakastin täynnä ruokaa ja tili kaupassa.

      Mutta kiitos ihana Paimen <3

      Poista
    3. No ne minä sitä meinannutkaan että te nälkään kuolette mutta silti, kyllä se on mukavampaa (tai antaa varmemman tunteen) kun on vähän rahaa koska sitä ei tiedä mitä sattuu. Voi tulla vaikka tilanne että tarvitaan lääkkeitä tms. joten mun tarjous on auki.

      (Ja oishan se mukava kuulla venäjääkin koska siitä on aikas pitkä aika kun mä sitä viimeksi kuulin :) )

      Poista
  3. Minä olen sitä mieltä, että pieni shoppailu tekee hyvää myös miehille. Ja se krääsä: pitää muistaa, että on hyvä olla ympärillä jotakin, jossa lepuuttaa silmiään :) Meillä ei kyllä toinen osapuoli aina ymmärrä toisen määritelmää tuosta "kauneus on katsojan silmissä", mikä saattaa tuottaa jonkinlaista sananvaihtoa... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin kait ja vaikka mä olen mies, niin mä olen aina ollut sitä mieltä että kämpän eli kodin täytyy näyttää kodilta ja ehkäpä osittain linnakokemukseni takia mä en voi sietää tyhjiä seiniä. Sen sijaan ne miljoonat pikkupurkit, koriste-esineet ja muut himmelit mitä esim. Valkyria aikoinaan latasi kirjahyllyyn, saa mut jos ei nyt raivon partaalle niin henkisesti ahdistuneeseen tilaan kumminkin :D

      Oikeesti, mä en ymmärrä miks ympäri kotia täytyy kerätä ja asetella pikkuesineitä jotka hankaloittavat siivoamista ja ovat varsinaisia pölynkerääjiä. Kyllä mä siedän muutaman ja sisutuksen kannalta olennaisen jutun mutta sitten kun mennään yltiöpäisyyksiin niin mun ohimosuonet on kovilla joten mä ymmärrän sun ukkoas oikein hyvin :D

      Poista
  4. No hyvä, että puljongin salaisuus selvisi. Kävin jo tuonne vanhempaan postaukseen kirjoittamassa samat jorinat.

    Ne huonekalujen huopatassut ovat ihania. Ei kolise tuoli lattiassa eikä tule ärsyttäviä naarmuja. Vaan se on ärsyttävää, että jostain tuolista puuttuu jostain syystä tassu ja sitä ei sitten millään saa uusittua.

    Meillä asuu yksi kissa (Felix) jonka elämäntehtävä on raastaa huopatassuja pois huonekalujen alta. Se urakoi tuntikausia (arvio) saadakseen yhden tassun irti ja sen jälkeen ramppaa portaissa rehvakkaan näköisenä huopatassun palanen suussa.

    Liika tavara on ärsyttävää, etenkin silloin jos ne lojuvat esillä vain siksi, ettei niille ole luontevaa paikkaa. Siksi olenkin ihan hirmuisen iloinen kun joulukrääsää vähitellen siivotaan pois. Kuusi saa olla vielä tämän viikon. Jotenkin sitä joulua on aina vähän liikaa tai ainakin ajallisesti liian pitkään.

    Hauskoja shoppailuhetkiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, mä kävin kiittämässä ja huonekalujen tassut on kyllä hyvä keksintö jo pelkästään sen kolinan ehkäisemisen takia. Niitä voi käyttää myös esim. peilien taustakulmissa jos halutaan suojella tapetteja ja varmaan löytyy paljon muitakin DIY-tapoja joissa ne ovat omiaan.
      Sieluni silmin voi nähdä Felixin operoimassa ja sun täytyy ostaa sille sellainen isompi palanen huopaa jonka sitten kiinnität jonnekin sopivaan paikkaan niin siinä on Felixille työmaata pidemmäksi aikaa.

      Shoppailu tyrehtyi oikeastaan pelkäksi ajeluksi, ainoa mitä kävin täydentämässä oli ruokapuoli koska sitä tuntuu näin vapailla menevän oimtuisen paljon :)

      Poista
  5. Mulla on unelmana sellanen asunto, missä kaikella on oma paikkansa ja krääsä on minimissä. Useinkin ahdistaa tämä 48 virallisen neliön läävä, missä on neljän ihmisen ja kahden koiran vaatteet ja rojut, eikä kaikelle todellakaan ole paikkaa ja etenkin nuoriso (etenkin 50% siitä) jättää tavaransa mihin ne sattuu käsistä putoamaan. Mutta eipähän ole tyhjien seinien (tai nurkkien tai lattioiden) ongelmaa.

    Mie oon kuullu vasta täällä blogistaniassa hiljattain, että levylihapiirakkaa ruukataan syyä puljongin kera. Oon syöny ihan siltään - väärin oon tehny senkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on täälläkin tähtäimessä ja silleen helposti hallinoitavissa koska järjestys ei ole kuin omasta itsestä kiinni. Toisaalta jos laiskuuden pikku pirulle antaa pikkusormenkin, on seurauksena kaaos ja järjestyksen ylläpitäminen vaatii tiettyä itsekuria eli on siivottava vaikkei aina niin huvittaisikaan.

      No kuule, et ole yksin sillä minäkin vanhana korpikylien asukkaana kuulin tästä vasta muutama päivä sitten. Juntti mikä juntti :D

      Poista
  6. Mä uskon, et se sun hyvä mieli johtuu siitä, et vihdoinkin olet itse hankkimassa itsellesi juuri sellaisia asioita, mitä SINÄ haluat. Ei tarvitse tehdä kompromisseja tai muita sissejä.

    Täälläpäin pitäisi jatkaa Kattilan raivaamista turhasta kamasta, se on tämän vuoden tavoitteeni. Tavara-ahdistus iskee aina silloin tällöin sekä minuun että mieheen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuossa on kyllä perää koska entisessä elämässä jotui aika paljon tinkimään omista jutuista mutta nyt taasen voi käyttää enemmän henk.koht. ostoksiin mikäli rahaa laskujen jälkeen on vielä jäljellä.

      Se on uskomatonta kuinka äkkiä sitä turhaa roinaa kertyy ja millaisia määriä!
      Ei mitään isoa mutta kaikenlaista pientä joka sitten täyttää joka hyllyn ja pöytätason.

      Poista

Käynnistäsi kiitollinen ja kommentistasi olisin suorastaan riemuissani!
(kommenttien valvonnan takia ne näkyvät vasta hyväksymisen jälkeen ja tämä saattaa kestää jonkin aikaa)

Kiitokset tekijöille:

  • Blogger archive page > Life is so full of tae!
  • Google Friend Connect Button > NetOops blog
  • Add Related Post Widget To Blogger (linkwithin) > My Blogger Tricks
  • Contact Form > Tw!st Blogger
  • Simple Search > Blogger Buster
  • How to display linkwithin related posts only in post pages > My Blogger Desk
  • How to Remove Subscribe to Atom links from your Blogger Blog > Superwebtricks
  • How to remove quick edit and wrench icons on Blogger > Blogger Plugins