470: Muutama totuus paimenesta nimeltä OP

Tämä on kuulkaas 470. postaus ja sen kunniaksi mä listaan muutamia omituisia faktoja itsestäni. Tosiasiassa mä sain eilen sähköpostia jossa kysyttiin että millainen tyyppi minä olen (mainittakoon että tiedustelija ei ollut kukaan ”tutuista”), ts. olenko niin helvetin pimeä kuin nämä tekstini antavat ymmärtää ja onhan mun tunnustettava että jos meikäläistä verrataan ”normaaliin, yhteiskunnallisia normeja ja arvoja noudattavaan” ihmiseen, niin ei tässä ihan täysillä ajella. Olkoonkin että minä olen lempeä ja rakastava luonne mutta….no, mä en niin piittaa mitä muut ajattelee enkä aina toimi niinkuin normit ja asetukset määrää. Kaikkea en kuitenkaan listaa koska siihen on olemassa syynsä mutta jotain kuitenkin (painottuen enemmän luonnepuolelle):
- tasan 71 kg (laihduin viime pyramidin teon aikana noin 9 kg)
- 171 cm
- kalju (tarkoituksella ja jo parin vuosikymmenen ajan. Pään kaljuna pitämiseen ei kuitenkaan liity mitään aatteellisia, uskonnollisia tai poliittisia vaikutteita/syitä)
- arpia löytyy päästä ja melkein sieltä toisesta päästä (onhan niistä ollut niitä kuviakin) ja onpa noita jokunen raajoissakin mutta niitä ei lasketa koska ne on sen verran mitättömiä
- siniharmaat silmät
- nenä jolla on uskomaton muisti (älkää jeesustelko aivoista) sillä se muistaa ja tunnistaa sanotaanpa vaikka nyt tutun hajuveden eli mun ei välttämättä tarvitse nähdä lähestyvää naista niin mä tiedän kuka tulee vastaan tai on mun takana. Tästä syystä mä käyttäydyn kuin koira: mun on pakko nuuhkaista (toki vain kaulalta) uusia tuttavuuksia jotta mä tunnistan ne vaikka olisi kuinka pimeää. Erehtymättömäksi nenääni ei kuitenkaan vois sanoa ja siksipä mua on vuosien varrella lyöty useamman kuin kerran erilaisilla astaloilla kuten käsilaukulla, sateenvarjolla, kolmen litran kukkamultapussilla, riisipaketilla ja vastaavilla deadly weaponeilla mitä on ollut helposti saatavilla. Avokämmenellä tehtyjen lyöntien määrää en muista koska se ensimmäinen oli sen verran kova.
- muuten normi jätkä mutta pystyn työntämään nenääni 4” rautanaulan, viisituumainen ei mene kokonaan. Itse asiassa jokainen ihminen pystyy tekemään tuon koska nenäontelo menee vaakatasossa jonkin matkaa ennenkuin se alkaa kaartumaan alaspäin mutta en suosittele kokeilemaan tai treenaamaan tätä temppua sillä – ja mitä todennäköisemmin – ensimmäisillä kerroilla käy niin että sä aivastat ja kun sä aivastat naula nenässä, niin sitä verta tulee aika helvetin pitkän aikaa ja todella paljon.

- monessa asiassa hyvin pakkomielteinen, selittyy osittain sillä että mä olen ollut koko aikuisikäni jos en nyt siivousfriikki niin ainakin tyyppi joka pitää siitä että että paikat on järjestyksessä. Mikään ei vituta niin paljon kuin se, ettei esim. joku tavara ole siellä missä sen pitää olla vaan sitä pitää etsiä. Korostuu työelämässä jossa muutenkin joutuu kävelemään/kiipeilemään aika helvetisti niin sitä ei todellakaan viitsi tehdä turhan takia.
- jätemylly. Kirjaimellisesti koska mä pidän ruoasta hyvin paljon ja jälkiruuista lähes sairaalloisen paljon ja koska mun aineenvaihduntani on sellainen (olematta ns. läpipasko) etten mä liho, niin mä usein syön pelkästään maun takia. Tämä on yksi niistä asioista josta on ollut puhetta aiemminkin.
- vaihtolämpöinen joka tästä syystä vihaa kylmyyttä ja varsinkin Suomen talvea. Selittyy osin sillä että olen koko ikäni tehnyt ulkotöitä mutta myös sillä ettei mulla ole luitteni päällä ylimääräistä rasvakerrosta.
-ikuinen skeptikko. Karma on opettanut ettei mikään ole niin varmaa kuin epävarma, olkoonkin ettei tämä skeptisyys heijastu niinkään ihmissuhteisiin (meinaan tätä love – puolta) koska mä haluan uskoa että jokaisessa tyypissä on jotain hyvää ja mitenkään itseäni jalustalle nostamatta mä voin väittää että tiedän muutaman kerran ihmisen nähtyäni sen millainen hän on. Elämä Varjojen Maassa on osaltaan….miten sen nyt sanoisi..herkistänyt tätä ”aistia” koska siellä jokainen puukotti selkään sen minkä ehti. Mitä taasen tulee kaupankäyntiin, virastoihin ja muihin vastaaviin kontakteihin, niin mä en luota kehenkään enkä mihinkään. Elämä on niinkus sanotaan.

- tykkään pielustelusta yli kaiken, myös antavana osapuolena koska ei se oma orgasmi saa olla se tärkein asia.
- samaan aiheeseen liittyen pidän naisista jotka tietävät mitä haluavat ja myös sanovat sen.
- edelleen, naisessa pitää olla luonnetta koska jos sitä ei ole, niin se on vähän sama kuin raahais SPR:n käyttämää elvytysnukkea perässään ja se jos mikä on jotain sellaista mitä minen aio tehdä.
- osaan antaa anteeksi mutta sen unohtamisen kanssa onkin sitten toinen juttu. On olemassa asioita joissa se (etten unohda) ei vaikuta mutta sitten on hyvin paljon asioita joiden takia ladut lähtevät eri suuntiin, ts. sanoen ihmisestä tulee meikäläiselle täysin kuollut ja tämä selittyy kusipäisyydelläni sillä minä en todellakaan ole mikään täydellinen ihminen eli näihin asioihin joissa koen tulleeni petetyksi, liittyy usein oma käytökseni tai toimintatapani. Kusipäisyyttäni osoittaa myös se että tarpeen vaatiessa ja tiettyjen asioiden läpiviemiseksi minä osaan olla hyvinkin vittumainen ja häikälemätön ihminen joka käyttää muita ihmisiä hyväkseen. Pääsia että saan haluamani tai että jokin asia toteutuu haluamallani tavalla. Olkoonkin että tämä kusipäisyys näkyy enemmän työelämän puolella kuin sosiaalisissa suhteissa.

-rauhaa rakastava, iän myötä yhä enemmän kotona (työajan ulkopuolella) viihtyvä ja suoraan sanottuna helvetin laiska tyyppi. Jos ei pakkomielteistä järjestystä joka koskee kaikkia taloudessa olevia asioita kuten esim. pyykit, oteta huomioon, niin on enemmän kuin todennäköistä että makaan sohvalla kuin joku saatanan lahna ja tuijotan Yle:n typerää verolaatikkoa josta ei kertakaikkiaan tule yhtään mitään. Intohimoihini kyllä kuuluu Netin Suurissa Syövereissä roilaaminen (< - on muuten Polgalta opittu sanonta) mutta selän perkele rajoittaa tätä rakasta ajanvietettä aivan liikaa.
- vihaan sitä kun kaapinovet jätetään auki, samoin jos vaatteita tai muuta tavaraa lojuu lattialla ja sitä jos joku on käyttänyt paskapaperirullan loppuun eikä ole laittanut telineeseen uutta tilalle. Henki pois sellaiselta, sanon minä ja tämä sama muuten koskee talouspaperia, auta saatana jos keittiössä törröttää tyhjä teline. Hysteerisen raivoon minut saa heittelemällä roskia tiskialtaaseen sen sijaan että avaisi sen (yleensä) alapuolella olevan oven ja laittaisi ne roskat sinne roskikseen. Samaa Bibliaanista tasoa olevat kilarit seuraa siitä jos joku vitun vajakki päättää tehdä esim. voileivän ja jättää tykötarpeet lojumaan pöydälle teemalla ”mä laitan ne jääkaappiin ihan kohta”. Voin kertoa että Sodoman ja Gomorran hävitys oli pientä sen rinnalla jos satun näkemään että safkaa lojuu pitkin pöytää. Syy tähän on se että olen Varjojen Maassa eläessäni nähnyt nälkää, tosin oman riippuvuuteni takia mutta olenpahan kuitenkin ja tästä syystä arvostan ruokaa aivan erityisesti.


No ei tässä nyt kovin paljon tullut mutta jotain kuitenkin ja onhan joistakin tekstissä mainituista asioista ollut joskus puhettakin. Voisihan sitä vielä lätkäistä kuvan ajoilta jolloin olin nuori paimen. Tämän kuvan ottamisen aikoihin asuin vielä entisellä tundralla ja käteni on ojentunut siksi että silloinen naapurini Topi joka oli/on astetta hullumpi, yritti tunkeutua residenssiimme avonaisen tuuletusluukun kautta ja vieläpä perse edellä. Perkele mutta siinä se vasta oli kajahtanut äijä.

vanha prof 2


Mukavaa tiistaita ja muistakaa olla ihmisiksi.

Ps. Mikäli joku käyttää OneDrivea ja on ollut huolissaan huhuista jonka mukaan Microsoft pienentään tallennustilan 15Gt → 5Gt, niin eipä hätää. Käymällä tällä sivustolla jossa aiheesta on enemmän ja tarkemmin (sekä linkki jonka kautta saa pitää tallennustilansa), asia on kunnossa mikäli teet tämän ennen tammikuuta. Toki tämän tietävät kaikki vähänkin digiuutisia seuraavat ihmiset mutta ajattelin kertoa jos joltain on mennyt tämä juttu ohi.







12 kommenttia :

  1. Heh, sä tulisit hulluksi meidän kanssa - tai siis lasten - tai meidän lasten tai lasten ylipäätään. Mä voin helposti kattoa aamulla mitä teini on illalla syönyt: leipäkaappi on auki, samoin se missä on teetä ja mysliä. Jääkaapin (josta se ottaa myslin seuraksi jogurtin) on onneksi kiinni.

    Niin, ja lasten huoneen ovet. Kiinni siis. Koska kukaan ei jaksa olla koko aikaa siivoamassa ja se on helpoin tapa pitää se sotku piilossa... ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmaisin itseäni vähän huonosti koska täytyyhän talon näyttää siltä että siellä eletään mutta jos samat roinat ovat leväällään päivästä ja viikosta toiseen niin ne on niitä juttuja jotka saa mun verenpaineeni nousemaan. Pienille muksuille sekasorto annettakoon anteeksi mutta sitä vanhemmat...systerin teini-ikäiset likat ovat mm. niin laiskoja etteivät viitsi tuoda astioitaan alakertaan kuin vasta siinä vaiheessa kun ne alkavat häiritä heitä itseään mutta menepäs huomauttamaan tästä! Olen muutaman kerran tehnyt sen virheen ja voi hesus mikä metakka siitä nousi :D

      Poista
  2. Tiedä häntä, kuka meistä nyt sitten on "omituinen" ja kuka ei... Sovitaanko, että ollaan Persoonia ;) Koitetaan elää niinkuin itsestä hyvältä tuntuu eikä saada aikaan vahinkoa muille.

    Kiitos muuten koko paimenlaumalle! Sauvojen (eiku...anteeks, raajojen) pystyssäpitäminen auttoi!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Jokainen on oma persoonansa ja talo elä tavallaan vaik kuinka sitä sanotaan :D

      Hyvä jos seisotta...siis pystyraajoittamisesta oli apua - met paimenet teemme sitä mielellämme ja varsinkin silloin jos siitä on iloa jollekin kauniimman sukupuolen edustajalle :P

      Poista
  3. Veljeni luokkakaveri pystyi laittamaan naulan sisään nenästään ja ottamaan sen nielusta ulos. Melkoinen sälli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jopas!
      Nenän ja nielun puolella on aikas herkässä nuo limakalvot ja niitä kun teloo niin ne on pitkän aikaa kipeät.

      Poista
    2. Joo, se oli vissiin muutenkin aika kumma heppu. Ettei ollut just se kaveri, joka meni teologiseen tutkimaan shamaaniuskontoja - muistaakseni sen piti lopettaa opinnot kesken, kun pää meni vähän sekaisin sienistä :P

      Poista
    3. Pappi ja sienet...O- ou :D

      Poista
  4. En ole siisteysintoilija, mutta en kyllä sulattais, jos joku heittelis roskia tiskialtaaseen! Ja mua raivostuttaa se, että "joku" jättää tyhjiä juomatölkkejä pöydille. Siis, jos hakee täyden, niin miksi sitä tyhjää ei voi samalla viedä pois? Miksi, oi miksi ne pitää kerätä siihen pöydälle??? Joskus ne sentään löytää tiensä tiskipöydälle, josta sitten putoilee mihin sattuu, kun siinä hääräilee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Jos ei jumalaisee jaksa aukaista roskiskaapin ovea niin silloin on parempi hakeutua johonkin hoitoon, sanon minä.
      En halua yleistää mutta jotenkin tuntuu että nykynuorisoa ei kiinnosta tippaakaan siisteys - siis kämpän siisteys. Itseä kyllä ehostetaan ja fiksataan mutta siinä se sitten onkin.

      Poista
  5. Mielenkiintoisia yksityiskohtia. Tai sen rautanaulajutun olisin ehkä voinut ohittaa - mutta utelias kun olen, niin tottahan kaiken luin :) Aukiolevat kaappien ovet ovat raivostuttavia, siitä on helppo olla samaa mieltä. Eikä levälleen jätetyt tavarat ilahduta pätkän vertaa...mutta mä olenkin ajoittain nipottaja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aah, sinäkin siis vihaat avoimia ovia :D
      Tokihan sitä elää saa mutta joku roti pitää olla ja mä en ole koskaan ymmärtänyt tuota kamojen leväälleen jättämistä. Eikö se häiritse omistajaa kun kamat on pitkin taloa koska yleinen ilmiö on että sitten niitä joudutaan haeskelemaan kun ei enää muisteta että mihin ne on tullut jätettyä?

      Poista

Käynnistäsi kiitollinen ja kommentistasi olisin suorastaan riemuissani!
(kommenttien valvonnan takia ne näkyvät vasta hyväksymisen jälkeen ja tämä saattaa kestää jonkin aikaa)

Kiitokset tekijöille:

  • Blogger archive page > Life is so full of tae!
  • Google Friend Connect Button > NetOops blog
  • Add Related Post Widget To Blogger (linkwithin) > My Blogger Tricks
  • Contact Form > Tw!st Blogger
  • Simple Search > Blogger Buster
  • How to display linkwithin related posts only in post pages > My Blogger Desk
  • How to Remove Subscribe to Atom links from your Blogger Blog > Superwebtricks
  • How to remove quick edit and wrench icons on Blogger > Blogger Plugins