90 000 suklaanhimoista kiitosta

Eilen illalla saavutettiin 90 000:n virstanpylväs minkä johdosta haluan esittää nöyrimmät kiitokseni teille kaikille. Kiitokset myös kaikista kommenteista ja suuret kiitokset niin Äiti Venäjälle, Yhdysvaltoihin ja Saksaan joista porukkaa käy huomattavassa määrin. Toissailtana Karma potki päähän ja piti laittaa muutamia asioita uuteen tärkeysjärjestykseen mutta en antanut sen haitata ja niinpä kävin eilen opettelemassa kuinka juustokakku tehdään ja tulipa siihen oheen opiskeltua myös juustosarvien teko. Mentorina toimi sisaristani keskimmäinen sillä meikäläisestä on kolme vanhempaa, naispuolista painosta koska vanhempani eivät saaneet miespuolista päivitysohjelmaa kuin vasta iloisella 60 – luvulla mikä sitten mahdollisti meikäläisen syntymisen. Valitettavaa tosin on se että koodi oli pahasti puutteellinen ja sisälsi helvetillisen määrän bugeja joten nämä mun tehdasasetukseni ovat päin persettä mutta sovitaan ettei kerrota siitä kenellekään. Leipomuksista sen verran että ne onnistuivat erittäin hyvin ja ovat tätä kirjoitettaessa syöty. Jatkoa seuraa ens sunnuntaina jolloin mun olis tarkoitus opetella karjalanpiirakoiden teko ja jonkun muun jutun (makea) jota ei olla vielä päätetty. Näin siksi että mä väsyin siihen kun jouduin kerjäämään Valkyrialta näitä asioita ja erityisesti siihen kun yleisin vastaus oli ”ettei mua huvita”.

Teksti jossa lukee "Give me the chocolate and nobody gets hurt"

En voi sille mitään että pidän ruuasta sairaalloisen paljon ja nyt kun aloitin läskikuurin uudelleen muutama viikko sitten, syön kuin hevonen mikä näkyy erityisesti leivän kulutuksessa koska sitä menee todella paljon. Okei, juustokakku ei ole mitään ruokaa mutta jostain on lähdettävä ja siksipä me systerin kanssa sovittiin että tästä ”kokkikoulusta” tehdään tapa. Samalla kun systeri tekee pesueelleen safkaa, se opettaa meikäläistä ja minä kuittaan opintoni taas sellaisilla töillä jotka liittyvät mm. hänen omakotitalonsa kunnossapitotöihin ja muihin vastaaviin juttuihin. Läskikuuri ei kuitenkaan tarkoita sitä että yrittäisin tehdä itsestäni Jabba the Huttia vaan kaikki mikä menee sisään, muutetaan kiinteään muotoon joka toisaalta on hullun hommaa koska se tietää urheilemista tuon selän kanssa. Tästä syystä lääkkeitä ja yhtä ei lääkärin määräämää puuduketta menee yhä enenevässä määrin. Mainittakoon kuitenkin ettei tämä respan ulkopuolinen puuduke ole alkoholia vaan jotain ihan muuta.

Safkan lisäksi menee lisäravinteita mutta kaikista paheista kuten suklaasta olen luopunut vaikka se on yhtä helvettiä. Mulla on pipo kireällä hela tiden koska kaikki kaupasta saatavat makeiset ovat pannassa mutta sehän ei tietysti ehkäise Valkyriaa joka minut tuntien jaksaa muistuttaa siitä kuinka taivaalliselle suklaa ja muut hänen imuroimansa perseen levittäjät maistuvat. Ärh. Olen myös pohtinut tupakoinnin lopettamista koska mulla oli taannoisen nivustyräleikkauksen yhteydessä hyviä kokemuksia nikotiinilaastarista mutta mun on pakko keksiä käsilleni joku korvaava toiminto ennen kuin lopetan tai on olemassa suuri vaara että nämä mun pikku kätöseni puristuvat jonkun viattoman kanssakulkijan pillin ympärille. Huomasin näet että nikotiinilaastarit torppaavat varsinaisen tupakan himon erittäin hyvin mutta kädet on pakko teipata kiinni jos niillä ei ole mitään tekemistä. Psykologinen juttu mutta vaikea voitettava tai ainakin siltä tuntuu. Saapa nähdä kuinka tämänkin homman kanssa käy.

Teksti "Exercise! The poor mans's plastic surgery"

Aika hyvät fiilikset joka tapauksessa koska kiloja on tullut lisää ja päivittäisestä kunnon kohottamisesta on tullut tapa. Vielä kun saisi jonkinlaisen ihmeparannuksen tuohon selkään niin ei tarvitsisi pelätä sitä lopullista naksahtamista eikä kärsiä väkisin vääntämisen aiheuttamasta lisäkivuista. Juttu on kuitenkin niin että mieluummin otan riskin kuin annan kroppani näivettyä, olkoonkin ettei nykyistä treenaamista voi edes verrata salilla tapahtuvaan rehkimiseen mutta nousee sitä rautaa näin kotioloissakin joten olen suht tyytyväinen tällä hetkellä.
Daa, tälläistä tälle aamulle. Mun pitää lähteä kuulusteltavaksi lauantain tapahtumien johdosta ja toivoa täytyy että sieltä pääsee ilman miettimistaukoja (= muutaman tunnin kopissa istuminen) koska muutenkin vituttaa koko touhu. Niin ja mun piti muuten lauantaina muuttaa lisää Hiljaisten Salien lukuja e - kirjan muotoon mutta kun tilanne oli mitä oli, niin se jäi joten koitan paikata tilanteen vielä tämän viikon aikana.

Nyt ei muuta kuin hyvää maanantaita kaikille ja muistakaa olla ihmisiksi.



24 kommenttia :

  1. Kai me saadaan raporttia myöhemmin? Vai onko sulla salassapitovelvollisuus?
    Hienoa tuo kokkikurssi :) susta leivotaan vielä kunnon kondiittori! Ja mitä tulee käsien teippaamiseen, niin ehdotan, että jatkat sitä sun virkkausharrastusta ja teet Mintulle lapasia aina kun on tekemisen puute. Koukku ja tekele toiseen takataskuun ja lankakerä toiseen, ja sieltä tempaset aina tarvittaessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mulla mitään salassapitovelvollisuutta ole mutta mun täytyy ajatella osallisia joten en viitsi tapauksesta sen tarkemmin kertoa.
      Kokkauskurssi on parasta mitä on tapahtunut pitkään aikaan koska nyt tai paremminkin tulevaisuudessa en ole niin riippuvainen siitä millä tuulella Valkyria sattuu olemaan. Totta puhuakseni mua tänäänkin vitutti niin paljon että ajoin vajaa kolmenkymmentä kilometriä safkan takia.

      Se mun kuuluisa pannulappuni päätyi takaisin lankakeräksi ja mä päätin etten kajoa siihen tuomiopäivän koukkuun enää koskaan. Näitä nakkeja kun ei kerta kaikkiaan ole tarkoitettu ompelustöihin ;D

      Poista
  2. Nyt sun ei tarvitse kuolata minun juustokakkujani vaan voit tehdä omia, jee. Hienoa tuo kokkauskurssi :)
    Siinähän sitä on käsillekin tekemistä kun teet keitiössä sapuskoja pakastimen täyteen.

    Mutta jos lopetat tupakoinnin, niin ilmoita ajoissa, en kulje siellä teillä päin, varmuuden vuoksi sitten vähään aikaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! (vaikka sun on varmasti parempia)
      Oikeesti, ei se niin vaikeaa ollutkaan mitä kuvittelin ja kaiketi oppimista helpottaa se kun on kiinnostunut ruuanlaitosta/leipomisesta. Sama juttuhan se on joka asiassa.

      En mä lopeta ainakaan vielä koska mulla on hermo niin kireällä näiden ylimääräisten (mm. lauantai-ilta) säätöjen takia mutta mä kyllä lupaan ilmoitella sitten kun se hetki koittaa ;D

      Poista
  3. Millainen juustokakku? Hillolla, kiilteeltä, soseella? Marjoja, hedelmiä? Koristeltuna vai sellaisenaan? JA entäs juustosarvet? Olivatko ne täytettyjä vai oliko juusto pinnalla vai peräti taikinassa? Käytettiinkö kohotusaineita? kyselee hän yksityiskohtia....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Öööö....sellainen peruskakku mihin tuli murokeksipohja ja täytteeksi sitruunatuorejuustoa, sitruunan mehu, liivatetta, sitruunan kuorta ja kermavaahtoa (en mä muista kaikkia mutta tuossa tais olla enimmät). Marjoja ei tällä kertaa tullut vaikka systeri ehdotti. Ihan siksi että mä halusin oppia perusversion ja sitten kun osaan sen unissani, on variaatioiden vuoro.

      Juustosarvien taikina koostui pelkästään ruokakermasta?, vehnäjauhoista (2 ja 1/2 desiä)...ööö..suolasta (ja jostain muista aineista ;) ) ja siihen tuli kaksi desiä (200gr) juustoraastetta. Taikinaa ei tarvitse kohottaa eikä voidella, paistoaika n. 15 min. 225 asteessa ellen väärin muista.
      Täytteeksi tuli niin ikään juustoa, toiseen savuporoa ja toiseen satsiin kokeilin aurinkokuivattuja tomaatteja (molemmat niitä tuorejuustoja) mutta aurinkokuivatut eivät olleet niin hyviä kuin savuporo. Jokku pippurijuttu olisi vielä parempi ja taikinaan olisin halunnut seesamin siemeniä. Jotkut kuulemma käyttävät osana vehnäjauhoja joko sämpyläjauhoja tai kaurahiutaleita mutta mun mielestä vehnäjauhoista tehty oli ihan ok.
      Mulla on kyllä molemmat reseptit ohjeineen koska mun pääni on niin pahvia etten mä muista niitä ulkoa.

      Poista
  4. Anonyymi18.52

    https://www.youtube.com/watch?v=4u3u16bFEYU&feature=player_profilepage

    kunhan voit hyvin
    ahmi vaan koska sinussa on se hohkaava hekuma ja voima ja ja ja
    sitä katselen

    hernenenässä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymi12.48

      ehkä pikkaisen nostat sitä hamosta (no, huomautus oli asiaton, vaikkakin mieleinen) tappelee vaa`an kanssa sekä kaiken muunkin oppimansa turhan ja tärkiänkin, tavoittaa mielekkyyttä omppusen koheltamisessa (ehkä) ojentaa tälle kuitenkin peilin ja ei edelleenkään välitä kuinka viereinen palikka on, pyöräyttää omppusen maailmanpyörää........................

      hernenenässä

      Poista
    2. Hmm......mun täytyis kysyä sulta yks juttu mutta se vaatisi sun sähköpostiosoitetta....

      Poista
    3. Anonyymi12.54

      Pidän kovin näistä poustauksistasi kun ne ovat sopivan kökköjä ja riittävän monitahoisia (heh) . Jospa koetat vain enempi käyttää sitä mielikuvitustasi niin sitten minä leikin siun kanssa :D
      Toki troijan puuhevoset auttavat asiaa ;)
      hmmmmmmmmmmmm kuule rumpalisti.........musiikki tehoaa aina, monin tavoin -

      hernenenässä

      Poista
    4. No niin, mitä mun oikein pitää tehdä että sä suostut antamaan sen osoitteen (vaikka mä kyllä taidan tietääkin sen). Mulla kun olis sellaista asiaa mitä ei tässä kommalaatikossa voi sanoa... ihan järkevää kylläkin.

      Poista
    5. Anonyymi19.14

      Kuule, ei täällä blogeissa jaella osoitteita eikä muutakaan. Suklaata saa kaupasta. Ja hyvä jos jo tiedät mitä sinun pitää tehdä (ei aavistustakaan mitä se voisi olla) Ja voisiko asiasi olla järkevä...........hmmmmmmmmmmm...........katsoppa näitä poustauksiasi :D

      hernenenässä

      Poista
    6. No en mä sitä tarkoittanutkaan koska yläpalkista löytyy Ota yhteyttä - sivu mikä on yhtä kuin mun sähköpostini. Se mun järkevä asia olisi (ihan ensimmäisenä) se että mä haluaisin tehdä tuttavuutta. Postaukset nyt ovat mitä ovat eli ne eivät tarkoita sitä etteikö kaiken hulluuden takaa löytyisi järkevämpääkin ajattelua.

      Poista
    7. Anonyymi20.34

      Tiedän, että haluat tehdä tuttavuutta, mutta tämä ei vain ole oikea tapa siihen. Ei ollenkaan. Sinulla on jo paljon kaikkea hyvää - riittämiin, nauti siitä. Ja jos kestät hölmöilyni täällä niin niitä jatkan, mutta pyydettäessä poistun. Sinun päänsisältösi on vain niin valloittavaa sotkua, että sitä mielelläni käyn kauhomassa ja sotkemassa. Rakas omppu.

      hernenenässä

      Poista
    8. Mun mielestä on mukavaa kun sä käyt täällä. Sä olet semmoinen sielu josta mä tykkään <3

      Poista
  5. Suklaasta puheenollen, taidankin ruveta keittelemään raakasuklaata. On hyvää ja terveellisempääkin, kun kaupan mömmöt.

    Niin, ja mukavaa ...äh... meinasin toivottaa viikonloppua, joten mun lomani on jo nyt onnistunut, kun on päivät suloisesti sekaisin ja viikonlopun tuntu koko ajan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikäs tämä raakasuklaa - juttu on? Olisi ihan mukava tietää jos vaikka sitä koska ilman suklaata ihminen ei yksinkertaisesti kykene elämään.

      Mukavaa keskiviikkoa teikäläiselle, mun on taas mentävä mutta mä tuun illalla poikkeemaan.

      Poista
  6. Kokkikurssille pojot :) Syö sä suklaat niin mä otan salmiakit, jooko?

    Isäni lopetti aikoinaan tupakanpolton (poltettuaan sitä ennen ketjussa 40+ vuotta vihreää norttia) ja sanoi, että kaikkein vaikeinta siinä koko hommassa oli nimenomaan käsien tekemisenpuute esmes puuhommien tauolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun täytyy saada selville tuo raakasuklaa - hommeli koska mä tapan kohta jonkun jos en saa suklaata.

      No niinpä! Suurin osa kun on kuitenkin tapatupakoimista joten joutilaille hetkille pitää keksiä jotain. Tosin en aio vielä lopettaa mutta kenties ennen vuodenvaihdetta jos asiat tästä lutviutuu vähän järkevämmälle tolalle.

      Poista
  7. Nyt taitais olla sitten hyvä sauma aloittaa se virkkaaminen. Voisit yllättää Valkyyrian virkatuilla bikineillä.
    Meinaan että olisi niille käsille tekemistä.
    Niin ja onhan se leipominenkin toisaalta käsillä tekemistä mutta istä on vähän vaikea toteuttaa esim. raksalla. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Osaisinkin niin hyvin virkata niin varmasti tekisin sille bikinit (joita se ei kyllä käyttäis)!

      Joo, vapaa-aikana kun on enemmän niitä luppohetkiä niin silloin tarttis olla jotain mutta kyllä ne kahvitauot ja muut ovat sellaisia että silloin sitä vasta mieli tekeekin. Ehkäpä valmis taikina Syyrialaiseen ja tauoilla pullaa? Tavaratilassa on kunnon pöytä joten sen päällä leipominen onnistuisi vaan miten paistuu mikrossa pulla ? ;D

      Poista
  8. Sinusa saadaa vielä kunnon ruokabloggari. Tai leivontabloggari! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siihe en sorru koska mun taitoni ei koskaan tule olemaan sitä luokkaa mutta mä kyllä luen aika sujuvasti (useampaakin) ruokablogeja :D

      Poista
  9. Mun pakko lähteä ilmastointihommiin (tai olis pitänyt olla jo) mutta mä tulen ehtoolla takas.

    VastaaPoista

Käynnistäsi kiitollinen ja kommentistasi olisin suorastaan riemuissani!
(kommenttien valvonnan takia ne näkyvät vasta hyväksymisen jälkeen ja tämä saattaa kestää jonkin aikaa)

Kiitokset tekijöille:

  • Blogger archive page > Life is so full of tae!
  • Google Friend Connect Button > NetOops blog
  • Add Related Post Widget To Blogger (linkwithin) > My Blogger Tricks
  • Contact Form > Tw!st Blogger
  • Simple Search > Blogger Buster
  • How to display linkwithin related posts only in post pages > My Blogger Desk
  • How to Remove Subscribe to Atom links from your Blogger Blog > Superwebtricks
  • How to remove quick edit and wrench icons on Blogger > Blogger Plugins