Worm in Finland?

Nonni. Tänä aamuna, tarkalleen ottaen hetki sitten mun elämäni meni pirstaleiksi kun luin uutisen missä Mäen Jaska paljasti muutamia juttuja suomalaisten ongelmista englannin kielen suhteen. Ei riitä eikä yksi eikä kaksi virallista tahoa joille olen esitellyt itseni hyvin tärkeänä ihmisenä ihan vaan asioita jouduttaakseni ja mikä tässä on pahinta, on se että kaikki on tapahtunut puhelimitse joten mä olen heidän kirjoissaan erittäin impotentti ihminen. Toisin sanoen olen syyllistynyt linkin takana olevaan perisyntiin numero kolme. Lisää kylmää kyytiä seurasi listan 5. kohdan tiimoilta koska mä en todellakaan osaa oikeita sanoja puhumattakaan siitä että osaisin oikeat taivutusmuodot, joten tuota viidettä kohtaa lukiessani tunsin häpeätaakan suorastaan musertavan nämä luisut hartiani koska mä muistin taannoisen puhelun Ison Veden taakse. Kyseessä oli eräs firma joka kouluttaa ihmisiä koodaamaan ja vieläpä tavallaan Open Source – pohjalta joten hintakaan ei ollut mitenkään päätä huimaava ja koska tämä firma tuntui muutenkin sellaiselta ihmisystävälliseltä, niin mä päätin soittaa sinne kun tuli tilanne jossa pääsin käyttämään normaalien ihmisten yhteyksiä eikä mun tarvinnut ringata omalla pilu- elikkäs prepaid – liittymälläni. Tosin siitä ei olisi tullut muutenkaan mitään koska en olisi ehtinyt sanomaan kuin ”Hello” jonka aikana ladattu saldo olisi hurahtanut kuiviin ja vähän miinukselle jota tämä mun operaattorini olisi sitten perinyt oikeusteitse mikä on sangen kurja tilanne koska meidän ulkorappu on niin pieni. Siihen kun ei mahdu yhtään enempää ulosottomiehiä kuin nämä vakituiset.

Ns. "Kerta päivässä" - fiilis

Palatakseni tähän puheluun niin mä olen sen verran vainoharhainen paimen että mä nauhoitan kaikki lähtevät, tulevat ja osin suunnitteillakin olevat puhelut joten mulla on tallenne tästä jonka kuuntelin välittömästi kun olin lukenut tekstin alussa linkittämäni uutisen ja niinhän siinä kävi että tuskanhiki valui pitkin selkää eikä se kuuluisan hätäkakan punttiin livahtaminenkaan ollut kaukana sillä minnuu hävetti niin helvetisti oma itteni. Johtuen siitä että mä olen vainoharhaisuuteni lisäksi myös hyvin ekstrovertti ja ihmisystävällinen lampaanjahtaaja, mä laitan teille tähän pätkän siitä puhelusta, tosin vaan tekstimuodossa ja kirjoitettuna siten kuin miltä se kuulosti näin jälkeenpäin ja tarkemmin kuunneltuna. Kohta on keskustelun alusta ja kyseessä on mun introduce – osio joka tässä jälkikuuntelussa paljastui intoduchess – osioksi (sisään herttuatar tai kertaa herttuatar, miten sen nyt haluaa ajatella).

Here we go eli hear we go kuten mulla on tapana sanoa:
Hello!” Let me intoduchess myself, i'm worm Finland and i am very impontent person in my jobplace swear i fork with kodiak and html so i'm more than interpreting your educational program. I would be very pleasure if you can send me more information but if you cant, it's okei and i undertake that”.

Voi helvetti. Menen sitten omassa esittelyssäni kertomaan että haluaisin sisään herttuatar, olen mato Suomessa ja olen vieläpä impotentti persoona ”työpaikallani” kiroillen haarukoin kodiakinkarhujen ja html:n kanssa. Olen myös halukas tulkitsemaan tai tekemään johtopäätöksiä teidän koulutusohjelmastanne ja tulisin olemaan varsin nautinto mikä te lähettäisitte minulle lisää informaatiota mutta jos ette kallista, niin ryhdyn tekemään jotain. Onneksi en sanonut loppuun sanaa undertaker tai ne olisivat luulleet että mä alan haudankaivajaksi jos he eivät lähetä mulle lisäinformaatiota. Tuota samaa paskaa olisi jatkunut pidempäänkin mutta jo pelkästään tuon kuuleminen hävetti ja vitutti niin paljon etten aio laittaa tähän yhtään enempää mutta nyt te Ison Veden takana asuvat, samoin kuin Lontoolaisetkin, nyt te tiedätte ettei ole helppoa asioidan meikäläisen kanssa joten maltti on valttia tässäkin asiassa mikä käytännön tasolla tarkoittaa noin kahtakymmentä tulkkia ja vähintään kymmentä ennustajaa, he kun joutuvat ennustamaan että mitähän perkelettä se vajakki nyt yrittää sanoa/kirjoittaa.
Toisin sanoen clam town fellatios, kyllä me päästään juttuun kun oikein (kauan) yritetään. 




Loppuun vielä Ihmisoikeusjärjestöasiaa, sellaista mikä liittyy valtioiden sensuuriin ja siihen mitä ihmiset täällä internetissä julkaisevat. Nimittäin, Claudio Guarnieri on yhdessä tutkimusryhmänsä kanssa kehittänyt Detek ohjelman jonka avulla saa selville sen että valvooko valtio mahdollisesti omaa tietokonetta ja tästä ohjelmasta saa lisätietoja mm. täältä Electronic Frontier Foundation'n sivustoilta. Myös Amnestyn sivustolla on tietoa tästä ko. ohjelmasta.
Kyseinen Detek toimii windows – ympäristössä ja on ladattavissa osoitteesta:

Itse en ole vielä ehtinyt tutustua tarkemmin mutta jahka saan nämä tämän päivän työt tehtyä niin aion tutkiskella lähemmin tätä Detekt'iä ja sitä mitä se pitää sisällään (vaikkei valtiota todellakaan kiinnosta mitä joku mottipää jurisee jossain helvetin blogissaan).

Nyt haluan toivottaa kaikille oikein hyvää lauantaita joka aukesi tänä aamuna valkeana sillä tundralle saatiin viime yönä muutama sentti lunta.


8 kommenttia :

  1. Meillä on ehkä puoli senttiä mutta kummasti sekin valaisee maisemaa.

    Ei muuta kun häpy dei vai miten se nyt sanotaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puoli senttiä on parempi kuin ei mitään koska se kuitenkin auttaa tähän hemmetin pimeyteen.
      Häpy dei on ihan oikea muoto ja sitä myös sinulle <3

      Poista
    2. Ehkä ne impotentit ihmiset toivottelee toisilleen kaiken aikaa häpy deitä.

      Poista
    3. Se voi olla koska tuo dei tarkoittaa latinan kielellä myös pyhää ja mun mielestä impotenteille häpy on, etten sanoisi, melkoisen pyhä asia :D

      Poista
  2. No hei, eihän toi sun english nyt niin paha ollut, ihan selkee tapaus. Mulla menee aina sekaisin ant ja aunt eli täti ja muurahainen, monen muun termin lisäksi. Englantilainen ystäväni kuitenkin sanoi, että suomalaiset sentään yrittävät. Se on paljon se.

    Näin joskus kuvan (netissä tietysti) shekistä johon oli kirjoitettu osimoilleen näin: six hunnit and fiddy dollars (650 usd) Ja ihan oli jenkkilän muori shekin rustannut.
    Että häpödiskäpödi, in finland this thing is called reilu meininki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä näitä kai kaikille tulee ja kun taannoin 90- luvun alussa asustelin yhden australiaispariskunnan tykönä (toki täällä suomessa) niin rouva muistutti jatkuvasti ettei tarvitse yrittää lausua kaikkia niin helvetin oikeaoppisesti koska hän kyllä ymmärtää vähemmälläkin. Turha kai sanoa ettei homma toiminut toisinpäin. Minen tajunnut vaikka miten selitettiin ja jopa piirrettiin asiat. Paras tapaus on se kun isäntä kyseli että missä hänen taskulamppunsa on ja minä saatanan pässi menen kysymään että miksi sä nyt yht'äkkiä aloit kiduttamisesta puhumaan? No helvetti, lontooksi taskulamppu ja kiduttaminen kuulostaa aika lailla samanlaiselta :D

      Poista
    2. :D Vähän niinkuin eräs meni ostamaan huonekaluja ja ihmetteli kun funeralsseja ei tuosta vaan myytykään.
      Kanadansuomalaisten englanti on metkaa. Kerran tuli puhetta liuotinaineesta ja rouva miettimietti... kunnes keksi; turpentiini. Tärpätistä oli kyse. Ovia joko pussattiin tai pullattiin, aukeamissuunnasta riippuen ja monta muuta, jo unohtamaani fingelskan termiä.

      Poista

Käynnistäsi kiitollinen ja kommentistasi olisin suorastaan riemuissani!
(kommenttien valvonnan takia ne näkyvät vasta hyväksymisen jälkeen ja tämä saattaa kestää jonkin aikaa)

Kiitokset tekijöille:

  • Blogger archive page > Life is so full of tae!
  • Google Friend Connect Button > NetOops blog
  • Add Related Post Widget To Blogger (linkwithin) > My Blogger Tricks
  • Contact Form > Tw!st Blogger
  • Simple Search > Blogger Buster
  • How to display linkwithin related posts only in post pages > My Blogger Desk
  • How to Remove Subscribe to Atom links from your Blogger Blog > Superwebtricks
  • How to remove quick edit and wrench icons on Blogger > Blogger Plugins