Luumessu 6.10. : Orthopedus,Physiatrius, Cerebrum Skruvat ja muu White Tower'in väki

Neljä päivää Luumessuun joka järjestetään Luiden ja Nikamien Ylijumala Orthopeduksen kunniaksi. Tärkeä tapahtuma jonne tulee paljon osanottajia, jopa niin paljon että kolehtikin kerätään koneellisesti ennen varsinaisten kisojen alkua ja koska minä olen vähäpätöinen paimen, on istumapaikkani ns. takaparkissa josta on aivan helvetin pitkä matka itse pelipaikalle mutta hyvänä pointtina on se ettei kolehdin suuruus päätä huimaa – se kun määräytyy istumapaikkojen mukaan. Kolehti lykätään ankean näköiseen keruukoneeseen ja kiitokseksi aneista, kone sylkee uumenistaan kisaohjelman joka on sen verran pientä pränttiä ettei sillä tee juur mitään mutta se pitää säilyttää koska tapahtuman jälkeen se on tungettava tähän kolehtiautomaattiin takaisin sillä ropojen nyhtäminen ei suinkaan lopu kolehtiin, vaan päästääkseen pois pelipaikalta messuilijan on maksettava ns. kahviraha siitäkin huolimatta että se on jo kertaalleen maksettu kahvion puolella.

Messumesta on heti hemmetin iso paikka, sisäänmenoportteja on paljon ja koska Orthopedus ja muut ylijumalat kuten Physiatrius, Cerebrum Skruvat ja Onko sulla pölyjä ylähyllyllä, ovat omasta mielestään hyvinkin hauskoja tyyppejä niin messuilijan ensimmäinen haaste onkin löytää oikeasta reiästä sisään. Toki White Towerissa – joka siis on tämän holy hoitopaikan nimi – on karttoja mutta ne ovat lähinnä tehty messuilijan harhauttamiseksi ja siksipä minäkin olen usein eksynyt Hiljaisten Hessujen vatakuntaan joka sijaitsee WT:n alakerrassa. Kylmä ja kolkko paikka, pelkkiä metallisia ja jäähdytettyjä makuualustoja täynnä ja siellä hommiaan tekevillä pikkupapeilla on sangen omalaatuinen huumorintaju. Nykyään White Toweriin on asennettu vajakkiautomaatti ja näitä vähä-älyisille tarkoitettuja himmeleitä on lähes jokaisella sisäänmenoreiällä. Yksinkertainen toimintaperiaate; vajakkiautomaattiin tungetaan kaikkien messuilijoiden oma prospect – kortti jollaisen saa - yllätys yllätys - White Towerin väen vihollisleiristä joka tunnetaan nimellä Kyllä Ei Latiakaan Anneta. Tämä aivan turha ja tarpeeton petrokemiallinen läpykkä siis työnnetään vajakkimasiinaan ja hetken aikaa messuilijaa halveerattuaan, se työntää pepauu – läpeä eli röppösten holea pienemmän kartan jonka avulla voi suunnistaa oikeiden seireenien (n. 2- 4 ylipapitarta jotka istuvat lasisessa oraakkelikopissa) pakeille jotka sitten taasen opastavat varsinaisen Ylijumalan (elikkäs mun tapauksessa Orthopeduksen) tuomittavaksi. Vak mii.



Ylipapittarille on näetsen toimitettava melkoinen kasa erilaista rukous – ja selotusmateriaalia sekä ne lukuisat, jo pitkään jatkuneen messuamisen aikana jaetut värityskirjat jotka muuten ovat sangen tylsiä; värityskirjan ainoalla lehdelle on piirretty Homo Sapiens – lajin edustaja sekä edestä että takaa ja messuilijan on väritettävä tästä HoSasta ne kohdat jotka messuilijan omassa kropassa tuntuvat joko kipeiltä, tunnottomilta, puutuneilta tai jonkun muun raajoilta ja siksipä värejä kuluu paljon. Tosin mun Hosani on jo pitkään aikaa näyttänyt kylmiöstä tulleelta putkimieheltä joka on istunut kolme viikkoa pohottaneen kiukaan päälle. Perse ja jalat aivan helvetin punaiset ja kuula täysin sininen. No, käsissä on molempia värejä ja oli mulla ennen punaista väriä myös päässä mutta ylijumala oli sitä mieltä ettei mun pääni voi olla yhtäaikaa sekä puutunut että kipeä joten mä jätin sen punaisen sitten pois koska toi mun Homo Sapipeman muistuttaa jo muutenkin puolukkaa. Harmittaa vaan kun White Towerin väki ei arvosta messuilijoiden taiteellisia lahjoja ja noita väritystehtäviä saa tehdä joka jumalan kerta kun käy messuilemassa. Eihän ne olotilat siitä muutu joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää että niin papisto kuin ylijumalatkin käyttää noita värityskirjoja fish & chips alustoina mikä mun mielestä on aika röyhkeetä ja sitä paitsi huikea terveysriski koska ainakin mä käytän itäisiltä mailta ostettuja puuvärikyniä joiden väreissä on enemmän lyijyä kuin monessa röntgenkopissa.


Cloveruksen ylipapittaret valmistautuvat Sardiinimessuun

Sama juttu muuten oli taannoin Sardiinialtailla – sehän on ylijumalatar Cloverian paikka ja sijaitsee paikkakunnalla jossa paikallisen kirkon seinä hikoilee verta ja keskelle kylää nousee ihme metallilaatikko jonka uumenissa on tarkoitus huudattaa Marita Kattilan tapaisia kiekujia. Tai näin ainakin sain kuulla, joskaan en mene vannomaan mutta en kyllä jaksa uskoa että Mrs. Kattilan tapaiset suuret tähdet tahtovat esiintyä missään ruosteen raiskaamassa Rubikin kuutiossa. Kerrassaan pelottava mesta – noin kylänä – ja täytyy sanoa ettei se meno Cloveruksen temppelissäkään sen helpompaa ollut. Meillä oli näetsen siellä vähintään kerran päivässä allasmessut ja aika usein meille annettiin sellaiset vaahtomuovi/kumisekoitteiset lätkät käsiin ja sitten meidän piti taputtaa niin perkeleesti altaan päässä riehuvalle ja hyvin mystisiä liikesarjoja tekevälle ylipapittarelle. No, minä kun olen tälläinen kuiva paimenen kääpä niin siinähän kävi sitten niin että minä niiden ”hanskojen” voimasta liikuin kuin näkkä pitkin allasta: milloin mä pulputin uppeluksissa altaan syvässä päässä ja milloin räpsähdin matalan pään reunuksen yli altaan sivustalla jököttävään kirjovehkaan? joka ei tietenkään tykännyt hyvää vaan alkoi osoittamaan kuolemisen merkkejä jo kahden ensimmäisen messupäivän jälkeen. Ylipapitar suuttui ja se määräs mun jalkohini neljän kilon painot kumpaiseenkin ja ellen kuullut ihan väärin, niin se jupisi latinankielellä että ”Johan on saatana jos ei rimppatopi pysy paikoillaan”. Pysyinhän minä mutta voi jumalaisee, messussa siirryttiin osioon jossa ylipapitar roikotti silliä altaan reunalla ja meidän messuajien tarkoituksena oli kauhoa niillä vitun räpylöillä niin kova vauhti että olisimme pystyneet sinkauttamaan itsemme vedestä ylös ja nappaamaan sen bloody sillin tämän ylipapittaren kätösestä. Muut onnistuivat mutta minä en koska mulla oli se kahdeksan kiloa ekstraa peräpäässä ja tästäkös ylipapitar vasta riemastuikin; se lähetti mut sellaiseen pieneen kammioon jossa mulle annettiin sähköä perseeseen ja jalkohin mutta mä otin mun Ben Hur – asenteen eikä niiden sähköt tuntunut miltään. Oikeesti, siinä kävi useampikin papitar ja pappi katsomassa kun jätkä perse tirisee mutta sandaali ei väpätä yhtään vaikka se niiden himmeli oli täysillä (valot himmeni koko käytävän mitalta) ja niinpä ne päätteli että mä olen ihan hermoton jätkä. Tapaus on tosi ja mulla on vieläkin muistona tuosta messuamisesta neljä punaista lätkää per uljaan kroppani rectumin ympäristö: kaks kummassakin pakarassa ja kaks kummassakin reidessä. Niin, ja hehkulamppu palaa kädessä ihan itekseen (ja sekös Wattenfallia vituttaa).


Samaiset ylipapittaret katselevat että taasko se saatana painu pohjaan

Right. Mä voin sitten ens maanantain elikkäs 6.10 tehdä seloteon tuosta ratkaisevasta messusta jossa Orthopedus päättää uhraako se mut Infernal Pain:ille eli näytetäänkö ruodolle veistä vai antaako se mulle kenties jotain raksuja (hakkasin muuten vasaralla peukalot turvoksiin että peukutus olisi tehokkaampaa) vai määrääkö se mut rankamettään. Enivei, oli päätös mikä tahansa niin se tietää taas jumalatonta paperisotaa koska Kuules Einari, Laitas Anomusta – niminen jarrujärjestö vaatii omansa ja mulla on rasitteena se etten mä osaa kelaa kovinkaan hyvin mikä taasen tietää sitä että saatanan samat liput ja laput on lähetettävä useampaan kertaan. Viime rundin takia paikallinen postipaimen joutui mun lankettien kärräämisen takia sairaseläkkeelle kun sillä paukahti nivustyrä molemmille puolille ja siltä ei luiskahtanut selästä pelkästään välilevy vaan koko ukko luiskahti nuritte. Niin, nuritte on synonyymi sanalle nurin mutta senhän te jo tiesittekin.


Cloveruksen talkkari kiskomassa mua altaan pohjalta



Kaikille oikein mahrottoman hyvää tursdagenia – muistakaa pukea tarpeeksi päälle vaikka onkin muutama lämpöaste (tundralla just nyt +4,5) koska nämä ovat niitä kelejä kun flunssa iskee. Sitten ei tartte pukea niin paljon jos käytätte napapaitaa ja satutte liikkumaan täällä tundralla päin.

6 kommenttia :

  1. Marita Kattila joikaa kuin kissa kiimassa, ei kai sitä kukaan järkevä ihminen kuuntele.

    Mulla on samaksi päivämääräksi lopetettavana ja lähetettävänä eteenpäin tiedonhakutehtävien ensimmäinen osio. Vähnä tökkii, koska en ymmärrä viimeistä tehtävää mutta kaipa se tästä selkenee. *nimim. blondi mäessä*

    VastaaPoista
  2. Äläs nyt, Maritalla on huikea ääni kun sille päälle sattuu :D


    Sulla tulee olemaan tosi rankkaa koko pitkä lokakuu mutta koska sä olet masokistinen luonne, niin mä uskon että sä selviät. Olkoonkin etten pystyis urakoimaan edes puoliakaan siitä mitä sä teet. Sitkeydestäsi pisteet.

    VastaaPoista
  3. Pöh. Noi tehtävät meni ihan kepeästi mut siitä pitää kirjoittaa joku halvatun sivunmittainen vertailu eri hakukoneista. Prkl.

    VastaaPoista
  4. ja mihinkä tulokseen tulit, mikä on paras hakukone?

    VastaaPoista
  5. Pohjan Akka1.01

    Myötätuulta puhallan. Noi raksut sekotaa sun pään ja kivut kans. Ensin mainitut jälkimmäisen hoitoon. Jotain uutta pitäis saada kehiin, en pelkäis tuossa tilanteessa puukkoakaan. Peukutan lääkärin olevan oikea ihminen. Niitä kun on jo kuuleman mukaan aika harvassa.


    Kuittaan: syystyöt valmiit pois lukien valkosipulien istutuksen. Se kun tehdään kylmenevään maahan. Maahan tuli kyllä pantua jotain kovin tärkeää sitä ennen.

    VastaaPoista
  6. Nää on noita kirjastojen omia eli Viola, Intro ja Helmet, musiikin tiedonhausta oli kyse.

    VastaaPoista

Käynnistäsi kiitollinen ja kommentistasi olisin suorastaan riemuissani!
(kommenttien valvonnan takia ne näkyvät vasta hyväksymisen jälkeen ja tämä saattaa kestää jonkin aikaa)

Kiitokset tekijöille:

  • Blogger archive page > Life is so full of tae!
  • Google Friend Connect Button > NetOops blog
  • Add Related Post Widget To Blogger (linkwithin) > My Blogger Tricks
  • Contact Form > Tw!st Blogger
  • Simple Search > Blogger Buster
  • How to display linkwithin related posts only in post pages > My Blogger Desk
  • How to Remove Subscribe to Atom links from your Blogger Blog > Superwebtricks
  • How to remove quick edit and wrench icons on Blogger > Blogger Plugins