Mun sielulla on HH:t! (revontuli/kolmiloikka -edition)

Jääkausi jatkuu ja kirkkaat purot ylempien hengitysaukkojen osalta ovat muuttuneet pikemminkin vuolaiksi virroiksi, jonka akanpyörteissä voi nähdä pienen pieniä soomaosien, dendriittien ja tumakkeiden lauttoja joilla seilaavat urheat pikku aivosoluni – ne heimonsa viimeiset – koittavat meloa henkensä kaupalla siinä kuitenkaan onnistumatta. Ne nimittäin törmäävät Indonesialaiseen sademetsään jonka ahnas puu – ja pehmopaperiteollisuus on muuttanut joko talouspaperiksi tahi ihan vaan normi paskapaperiksi ja näin tämä membrana mucosa:aakin (eng.) ohuempi halpisriepu toimii mun rakkaiden neuronien ja gliasolujen pyövelinä. Just hetki sitten katselin kuinka pyövelipaperin väliin rutistui motoriikan puolelta melko iso porukka neuroneja eikä tämän murhenäytelmän jälkeen mennyt kauaa kun alkoivat omituiset ja tahdosta riippumattomat kouristukset. Voidaan siis todeta että vähiin käy ennen kuin loppuu.


Mitäs muuta...ai niin, ostin sielulleni tosi kivat Helly Hansenin toppahousut ja – takin kun se valitteli kylmyyttään ja mikäs oli ostellessa kun noita laskettelukamoja ja muita talviurheiluvaatteita saa näin keväällä suht edullisesti. Suksia ja monojakin se kerjäsi mutta sanoin sille että sinähän et mun kropassani ala laskettelamaan kun tuo fysiikka on niin huonossa kunnossa. Joskus olen antanut sen temmeltää ja se on sellaista kyytiä ettei siinä tahdo mukana pysyä eikä se ole terveellistäkään, sillä näinä hetkinä tulee tehtyä sen verran vallattomia tekoja ettei niistä viitti edes puhua. Vinkkinä voin sanoa että yhteenkin juttuun liittyy bikinit, kolme pussia liivatetta ja tanskalaisen putkimiehen jo käytöstä poistetut piilolinssit sekä kaksi kappaletta ihmisiä joista toinen olin minä. Niin, ja tuhatkaksisataa kuutioinen maamottori johon oli kiilahihnan avulla integroitu hevossatula ja tämän kombinaation erittäin tärkeänä osana toimi erään tuntemani, kanadalaisen ja varsin innovatiivisen pianonvirittäjän saapasrasva. Tuon tempauksen jälkeen sieluni on ollut kotiarestissa ja näillä näkymin myös pysyy.

Sen verran sain itsestäi aikaiseksi että asensin läppärin alareunaan räystäs – eli sadevesikourun syöksytorvineen ja näyttöä pyyhkii Boschin valmistama tuulilasin pyyhin. Must to do, kyllä te ymmärrätte. Jos olis rahaa ja osaisin käyttää kameraa, niin ostaisin sellaisen intervallikameran (mikä se sitten lieneekään) ihan sen takia että sillä näkyy revontulet ihan erilailla kuin tavallisella kameradenilla joka myös ystävänä tunnetaan. Tosi juttu, eilen tuli katseltua Ylen verolaatikkoa sen verran että puolen yön aikoihin ilmiintyneessä Prisma -dokumentissa oli juttu auringosta ja näin ollen myös revontulista. Siinä haastateltiin yhtä...öööö...muistaakseni englantilaista naista joka oli ihan hurahtanut revontuliin joita se oli päässyt katselemaan ensimmäisen kerran 17 vuotta sitten. Sen jälkeen se joka hemmetin syksy uinut Norjan rannikolle - siis ihan rantaan asti – ja juossut sitten läpi Norjan ja Ruotsin Suomen lappiin minne se on rakentanut ihan kivan puisen kioskin mistä se sit katselee taivaankannen eri värejä. Hieno homma ja vaatii kuntoa tosi paljon, vähän niin kuin sen vieläkin voimassa olevan kolmiloikan maailmanennätys jonka V. Mullova teki joskus vuonna kivi ja keppi. Likkahan loikkas ensin Suomeen, sitten Ruotsiin ja viimeisellä loikalla Norjaan saakka ja sanonpahan vaan että täytyy olla reisissä melkoisesti voimaa jotta moiseen pystyy.


Toisaalta Venäjällä jossa mä tykkään käydä, on astetta rankemmat voimaharjoittelumetodit joita olen päässyt näkemään venäläisten ystävieni tykönä. Esimerkkinä mainittakoon eräs Aleksei, joka teki jalkaprässin kahdesta, vahvan teräskehikon päälle asennetusta rautaputkista joiden nousukulmaa voitiin säätää haluttuun jyrkkyyteen. Putkien päälle nostettiin (yleensä hiabilla) vanha Lada tai Volga – siten että auto makasi pohjan varassa mutta oli kylki jalkaprässiä käyttävää voimamiestä kohden – ja porukkaa auton täydeltä. Lukot auki ja ei muuta kuin Aleksei pumppaamaan meidän huudellessa Ladan sisältä iloisia, votkan ja tavallista tukevamman mahorkan innoittamia kannustushuutoja jotka yleensä treenin loppuvaiheessa menivät niin henkilökohtaisiksi että joku sai aina turpaansa. Kaikki kuitenkin sovittiin viimeistään teho – osastolla ja seuraavalla viikolla treenit jatkuivat samaan malliin.

Joo, mä en nyt jaarittele pitempään koska en pysty mutta todennäköistä on että eiliseen tapaan pukkaa lisää houreita myöhemmin, tää aika kun ei tahdo kulua millään.
Teille kaikille toivotan oikein hyvää keskiviikkoa – huomenna alkaa kelit lämpiämään!

Ps. Löysin Ilta - Sanomien digisivulta aikas hyvän vinkin jota en ole aikaisemmin tiennyt  eli ctrl F5 - näppäinyhdistelmän käytön niissä tilanteissa jossa verkkosivu ei näy oikein.




17 kommenttia :

  1. Sais oikeesti ruveta lämpeemään. Tätä menoo mun ämpäriperunat ei kasva juhannukseks tarpeeks isoiks.

    Ja sitä aukkaa lisääää!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot ihan oikeessa koska jos tämä meno jatkuu niin sun perunat ei valmistu ees jouluaatoks. Ihan sairaan kylmä keli ja eilen satoi LUNTA vaikka mittari näytti +9 astetta! WTF?

      aukkaa....?...hmmm...*lähtee tutkimaan outojen sanojen kirjaansa* :D

      (oikeesti, ilman sarvia ja hampaita niin toi meni yli vaikka koitin lisätä, muuttaa ja miettiä)

      Poista
  2. Aukka = aurinko.

    Mä oon todellinen auringonpalvoja. Se tunne kun aukansäteet hivelee mun jumalaista kroppaani. Aah!!

    Viime vuonna mä olin kaksvärinen. Etupuoli mukavan ruskee ja takaa maitokahvi vähällä maidolla. Selkeesti makasin enemmän mahallani tehden sudokua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oishan toi pitänyt tajuta!
      Kesän kuuma aurinko on parasta mitä tiedän mutta meikäläiseen ei aurinko tartu - vähän aikaa olen kirkkaan punainen ja sitten väri palautuu normi titaanin valkoiseen ellei peräti valkoisemmaksi.

      Poista
    2. Aurinko saa minutkin punottamaan ja kun vähitellen lisää sen palvonta-aikaa niin vähän tummemmat sävyt ovat ihailtavisssa, mutta mahaani en auringolle näytä tänäkään kesänä. Saapi olla valkoinen, jotta tiedän mihin rotuun kuulun.
      sie Outo oot kuvassa keltaisenruskea onko se titaania?

      Poista
    3. Ah, me ollaan Bamiella sitten tämän asian suhteen aikas samanlaisia ja vaikka en auringon ottamista mitenkään ihannoi tai harrasta, niin kyllähän sitä vähän orvoksi itsensä kesällä tuntee kun muut ovat ruskeita kuin pavut ja itse hohtaa valkoisena kuin lakana. Olen itseasiassa niin valkoinen että tuttavani joutuvat käyttämään aurinkolaseja aina kun ovat tekemissä mun kanssa ja se hävettää.

      Kuules, tuo keltaisenruskea väri johtuu siitä ettei täällä tundralla ole juoksevaa (sulaa) vettä kuin heinä - elokuun vaihteessa. Ikuisen roudan maassa jää tuo suihkupuoli vähän vähemmälle.

      Poista
  3. Tuo yksi kärsä kyllä vainoaa mua: aina kun pääsen postaukseksi loppuun siinä "You might also like" -kohdassa on kuva sun... öh... arvesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kärsä...:D
      No en minä siihen voi vaikuttaa tai voisin mutta sit pitäis poistaa koko widget enkä mä kyllä oikein lämpene sille ajatukselle.
      Sun täytyy pistää silmät kiinni kun oot lukenut tekstin :P

      Poista
    2. Jos mä kurkkaan vaan vasemmalla silmällä et onko se siinä?

      Poista
    3. No mutta tuohan on hyvä ehdotus!
      Sä pääset puolella vainoamisella eikä mun tartte poistaa mokomaa systeemiä :P

      Poista
  4. Täältä tulee sellaista hassutupakkaa, joka kuivattaa myös nenäonteloita ja oloakin se parantaa oudosti! *virtuaalinen pikalähetys*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. *hihittelee ja ravistelee Nils Holgerssoneita pois olkapäältä*

      Kiitos kiitos, tämähän onkin kunnon sauhuketta sillä ei tarvinnut polttaa kuin yks piipullinen niin jo vain velatkin muuttuivat saataviksi!

      *latailee toista pesällistä ja kiittää korkeimpia voimia Polgan kaltaisista, mukavista ja auttavaisista ihmisistä*

      Poista
  5. Minä haluun kanssa jo kesän tän jääkauden tilalle!

    Parane pain,
    terveisin,
    jääkäsi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sans muuta, kyllä tätä kylmyyttä on kestänyt jo ihan tarpeeksi tai oikeastaan tässä talvessa on ihmeellistä se että väri on vaihtunut valkoisesta vihreään :O

      Kiitos - toivotaan että tauti on ohi viimeistään viikonloppuna (nyt on vielä tosi p**** olo)

      Poista
  6. Toinen jääkäsi ja -jalka ilmoittautuu. Nytkin on villasukat ja villatakki.

    Mä luulin, että tuon ctrl+F5-konstin tietää jo imeväisetkin. Pelkkä F5 lataa vain sivun uudestaan, mutta kontrollilla höystettynä se lataa myös sivun uudestaan välimuistiin (tjsp).

    Mulla on uus pää. Tosin nyt nukuttaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oletko sä sairastunut vai kuulutko sä meihin palelijoihin?
      No mä olen aina sanonut että mun suurin vaikeuteni on tämän tietotekniikan ymmärtäminen eikä täällä tundralla ole mitään mahdollisuutta opiskella alaa. Ei muuten mutta monta hienoa juttua jää tekemättä ja tämä tietotaidon puute rajoittaa tätä itseilmaisua melko paljon.

      Vai uusi pää...pysykö väri samana vai muutitko?

      Poista
    2. Mä olen lunssassa. Pää on muuten sama, mutta tukasta tuli kesärokkitukka :D

      Poista

Käynnistäsi kiitollinen ja kommentistasi olisin suorastaan riemuissani!
(kommenttien valvonnan takia ne näkyvät vasta hyväksymisen jälkeen ja tämä saattaa kestää jonkin aikaa)

Kiitokset tekijöille:

  • Blogger archive page > Life is so full of tae!
  • Google Friend Connect Button > NetOops blog
  • Add Related Post Widget To Blogger (linkwithin) > My Blogger Tricks
  • Contact Form > Tw!st Blogger
  • Simple Search > Blogger Buster
  • How to display linkwithin related posts only in post pages > My Blogger Desk
  • How to Remove Subscribe to Atom links from your Blogger Blog > Superwebtricks
  • How to remove quick edit and wrench icons on Blogger > Blogger Plugins