Haa! Terveydenhuolto jakaa VIP - asiakkkaille ipod -dosetteja (aka jaa vähän pähee pilleriaski)

Lällällää, lääkintöhallintus lähetti mulle dosetin jossa on sisään rakennettu ipod ja siihen oli ladattu valmiiksi 459987 erilaista biisiä sekä 654489 kappaletta ihme ääniä jotka toimii muistuttajana eli se dosetti pauhaa kuin saatana joka kerta kun mun pitää ottaa raksu elikkäs lääke. Aamulääkkeen aikaan soi ”Maijalla oli tosiaankin se bloody karitsa” ja kun iltapäivän lääkkeen aika tulee, niin dosetista kuuluu Gunnar Lepomäen biisi ”Voi jessus kun sun pääsi vaihtaa vois”. Kaunis kappale mutta aika vittumaiset sanat. Iltalääkkeen muistuttajaksi oli asetuksissa valmiina Elli Ketovaaran ”Koitahan vajakki vetää ittes vaakatasoon” ja se on siitä hauska biisi että Elli laulaa sen ihan Larkuissa eikä niistä sanoista tahdo saada perkeleelläkään selvää (nuoremmalle väelle tiedoksi että kyseinen Larkku on vanha Largantin vai oliko se Larcantin ja sen vastaava tuotenimi taitaa nykyisin olla Proma tai jotain sinne päin. Enivei, sellainen jytyraksu joka ei pelkästään kuivannut omaa suuta vaan myös kaikkien lähellä olevien ja noin minuutti lääkkeen nauttimisen jälkeen olotila olis sellainen ettei olis haitannut vaikka joku olisi moksinut kahdeksan kilon lekalla otsalumpioon. Mulla on niitä jäljellä vielä kaksi jätesäkillistä).

Tälläinen tää mun uusi dosetti on; biisit vasemmalla ja raksut tulee oikealla olevaan tyhjään koteloon ja eikun kansi kiinni ja menoksi.
Koska mulla on Lääkintöhallitukseen Platinum - tili, niin lähettivät sieltä vielä tälläisen norttidosetin etten vaan unohda tervata keuhkojani.

Päivä ja koko hiton viikonloppu alkaa siis varsin aurinkoisissa merkeissä sillä mä sain Sardiinialtailta (katso vanhemmat aikakirjat) pakastepussillisen nameja (musta on tyhmää käyttää termiä lääke) että mä pärjään siihen asti kunnes lääkärisetä kirjoittaa mulle niitä nallekarkkeja jotka tuovat näkökenttään sateenkaaren kaikki värit ja ne hienot pyöreät kuviot. Sen verran sain eilen tehtyä että vein sen varsinaisen läppärini huoltoon ja saan sen ehkäpä jo tiistaina mikä olis toisaalta ihan hyvä juttu kun ajattelee alkavan viikon työlistaa. Niin ja mä olen hurahtanut huovutukseen mutta joku asia siinä koko touhussa mättää koska mä huovutin itselleni sellaisen lakin ja ensinnäkin se on kova kuin Jyrin kyrpä ja toisekseen kun mä menin tihkusateella pihalle, niin se kutistu mun pään ympärille sen verran lujaa ettei se lähde irti. Sinänsä se ei haittaisi mutta se on aivan helvetin kuuma ja kaiken lisäksi kananpojan keltainen mikä tietää sitä että turpaan tulee joka kerta kun lähden muiden syrjäytyneiden kanssa hengailemaan kartsalle. Ihmiset ei ilmeisesti jostain syystä siedä kananpojan keltaista väriä.

Me kattellaan Mintun (kummilikka, 4 kk) kanssa tässä samalla Transformereita ja mä tykkään siitä sarjasta tosi paljon vaikka mulla onkin huonoja muistoja tähän sarjaan liittyen. Nimittäin, mä fanitan tota sarjaa niin paljon että yks kesä mä kiinnitin molempiin käsiini Datsun 100 A:n etulokarit, taittelin vyön setämiehen Citroenin puskurista ja selässä mulla oli Corollan syyläri ja päätä komisti ihan uus prätkäkypärä. Sääriin teippasin vielä pätkät Mondeon helmapellistä ja lähdin sitten kylälle transformeroimaan mutta eipä sitäkään iloa kovin kauaa kestänyt kun joku runkefäärd soitti valkotakkiset ja se tiesi muutaman kuukauden reissua Vaasan Mustasaaressa. Ikävä paikka koska siellä pistetään koko ajan rauhoittavia ja jo elokuun lopulla mun perse muistutti enemmän teesihvilää kuin normi ihmisen hanuria. No, tulipahan sekin reissu tehtyä ja voi että mikä riemu syntyi kun mä viimein palasin kotiin. Mulla oli tuliaisina kaksi isoa ämpärillistä mustikoita mutta muija rupes heti ovella huutamaan että mitä jumalauta sä äijä sitä jäniksen paskaa tänne himaan roudaat, eikös sun pitänyt saada ne palikat kuntoon siellä Wasassa (se lausuu jotkut sanat vähän ruotsalaisvoittoisesti).

Vasemmalla olen minä (molempien asut tehty Honda Accordin pelleistä) ja oikealla on yks Eino, se työskentelee verohallituksen leivissä ja myös hänellä on suht jykevä lääkitys.


Joo, siinähän ne tärkeimmät tällä kertaa ja eilen ehdin lukemaan jokusia blogejakin ja nyt ois tarkoitus lukea loput kun eukko sai Mintun töhnämönkerövaipan vaihdettua ja ruokittua ja nyt niillä on tarkoitus mennä takas nukkumaan. Mintun kohdalla mä ymmärrän mutta eukon kohdalla en koska mä sanoin sille että nyt on kesäaika ja ihmisten pitää olla EU:n mukaan hereillä paaaaaljon aikaisemmin kuin aikaisemmin koska Brysselissä on kesä vaikka me täällä fucking tundralla joudutaan menemään luistimet jalassa kauppaan. Kylätietä nimittäin peittää noin puolen metrin jääkerros ja lunta täällä on ehkäpä sellaiset seitsemän metriä tai sitten joku kusipää on peittänyt meidän kämpän ikkunat valkoisilla lakanoilla. Pihalle en ole vielä uskaltanut  mennä koska kuulin hetki sitten siiliparven lentävän kämpän ohi ja tiedän että niillä on tähän aikaan vuodesta karvanlähtöaika eikä sellaisessa nuolisateessa ole Erkkikään. Teille kuitenkin oikein hyvää sunnuntaita ja ja kääntäkää tv:t Fox:ille sillä nyt siellä menee joku japanilainen piirretty jossa tehdään yhtä uskomattomia asioita kuin aikoinaan koska toi jengi näyttää kävelevän vetten päällä with out problem. On tämä maailma mennyt eteenpäin tai sitten meikäläinen on ottanut pakkia astetta enemmän. Outo Paimen kiittää ja kuittaa.

29 kommenttia :

  1. Mintulle sopisi paremmin ne My Little Ponyt ja muut vähän vähemmän rajut ohjelmat. Kato Transformeria sitten kun oot Aljohin kanssa kahden ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä mikä Transformeissa ja Prätkähiirissä viehättää mutta likka on aivan hulluna molempiin sarjoihin. Pelkkää kikatusta koko ajan ja kädet heiluu vimmatusti :D

      Poista

  2. Ootko varma, ettei se katsele sua, huido ja kikata? Siinä mitään Trans(u)frormereita tarvita :-D

    Kivaa kun palasit normijärjestykseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saamarin Helmi! Tuun ja annan sulle selkään kun kehtaat tuollaisia puhua :D

      Poista
    2. Meikäläisestäkin on mukavaa kun on taas rauhallisempi jakso menossa vaikka ens viikolla niitä kiireitä taas riittää.

      Poista
  3. Mulle tuli ihan mieleen Mintusta kuin Helmille, eli jos likka katseleekin sinua?
    Rattoisaa sunnnuntaita, kesäaikaa, jee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rantis, varo sanojasi sillä sinähän tiedät ettei tuo välimatka päätä huimaa :D

      Rattoisaa sunnuntaita sinullekin ja mikä parasta - se ihana kesä lähestyy! <3

      Poista
    2. Jee, kesä tulee!! Onneksi on korpea välissä :D

      Poista
    3. Niin mutta ei tätä korpea nyt tässä välissä niin kauhean paljon ole...:P

      Poista
    4. Melkein voisin vilkutella tuolla tornista :DDD

      Poista
  4. Mää en ole koskaan ymmärtänyt noiden robottipiirrettyjen päälle. Alfred Jodokus Kwak on enempi mun mieleen. Mukavaa sunnuntaita sinne tundralle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä välitä, en ole minäkään ja minunkin mielestä ne vanhat jutut oli paljon parempia. Olkoonkin että niitä jouluisin esitettäviä tshekkiläisiä pahvin paloja (kaiketi ne on koiria) en voi sietää ;D

      Poista
  5. Vähänkö jäi lapselle (lue: minulle) traumat siitä Alfred J. Kwakista, kun sen sisarukset ja vanhemmat jäi auton alle ihan sarjan alussa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se oli tosi surullista, mutta muuten sarja oli kiva. Hankin sen muutama vuosi sitten dvd-boxina ihan itelleni. Harmillisesti just se eka levy on siitä boxista hupuloitunnu jonnekkin. No, eipähän tarvii kahtoo ja traumatisoitua siitä tien ylityksestä :).

      Poista
    2. Meikäläiselle on jäänyt hiukka hämäräksi nämä Alfredin traagiset jutut mutta jos dramatiikasta puhutaan, niin Samu Sirkka on tyyppi jonka haluaisin kuristaa. Turhan yltiöpositiivinen tyyppi joka puhuu ärsyttävällä äänellä.

      Poista
    3. Sarja oli dramaattisesta alusta huolimatta suorastaan mainio. Kai mä oon jokseenkin herkkä lapsi sit ollut, kun oon sohvan takaa tippa linssissä katsonut myös Kaukametsän pakolaisia ja Ruohometsän kansaa... Mut jostain syystä Hopeanuoli ei sitten kuitenkaan aiheuttanut mitään vanhemmille suunnattuja itkupotkuraivareita ja syvää itsetutkiskelua; miksi, oi miksi se siili meni ja jäi auton alle?

      Poista
    4. Ah, Ruohometsän kansan ja Hopeanuolen muistan mutta tuijottelin niitä lähinnä katatonisessa tilassa koska ruudulla välähtelevät hahmot olivat kerta kaikkiaan liian nopeita aivoilleni.

      Sulla on Ninja suuri sydän ja siksi sä otat asiat herkästi. Ajatteles miltä siitä autokuskista on tuntunut kun sen bloody siilin piikit ovat puhkoneet uudet renkaat (no ainakin repsikan puolelta) eikä uusiin ole ollut varaa..

      Poista
    5. :D Tuotapa juuri en ole osannut ajatella.

      Poista
    6. Niin, eihän siinä murheen keskellä kaikki tule mieleen ja mitäpä yksistä renkaista ;D

      Poista
  6. Ransmömmöö, sano siskonpoika niistä - joo, niitä oli olemassa jo 80-luvun alussa ja vielä vaan painattavat ilman ruosteen häivääkään saati että laturinhihnat katkeilis. Niinku meillä muilla tekee.

    Mulla ei oo vaipanvaihtoa (lapsi on kyllä mahataudissa, mutta osaa käydä ite vessassa) mutta nukkumaan tekis kyllä mieli mennä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ransmömmöö joo ja tämä päivä on ollut sellaista vaakalentoa että luomet painaa jo nyt vaikka kello ei ole kuin hieman yli kahdeksan. Kaiketi on univelkaa noiden valvottujen öiden takia.

      Poista
  7. Sehän ois todella kiva jos Minttu katsos sua silmiin ja nauras maha kippurassa.Se kun ihmisen kasvot on pikkulapsella parasta viihdettä.Ja jos on niin kun sulla sehän likka nauraa vain ihastuksesta :D
    Toi dosetti on tosi pähee.
    Älä perkele puhu kyrvästä tai mä alan itkee :( :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minttu nauraa aina jos joku huomioi sen eli siitä on kehittymässä sellainen miestennielijä ettei mitään rajaa. Just hetki sitten se piti mua pilkkanaan kun yritin syöttää sitä - likka ei muuta tehnyt kuin muljautteli silmiään ja nauroi niin perkeleesti :D
      Pyydän anteeksi jos Jyrin vehkeestä kertominen veti herkälle tuulelle sillä se ei tosiaankaan ollut tarkoitus.

      Poista
  8. Sulla on mun luonto tuossa huovutuksessa, mut mulla se huuma meni ohi. Leikin selvännäkijää, koska tiedän jo hurahdukseni vuoden loppuun asti, ähä kutti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mutta Maarit sulla on se TAITO mikä multa puuttuu! Ne sun tekemät työt on tosi kauniita - samoin kuin kaikki ompelusjututkin - mutta tämä mun huopapytttyni ei ole tästä maailmasta :D

      Poista
  9. S-postin laitoin matkaan.En muista laitoinko postimerkin mukaan vai joudutko lunastamaan sen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No täytyy käydä katsomassa ja vastaan viimeistään huomenna kun on noita blogeja vielä lukematta.

      Poista
  10. Transformers? Äkkiä toinen kanava! Etkö ymmärrä, että Minttu yrittää viestittää, että nyt riittää. Transformers ei todellakaan ole mitään tyttöjen juttuja vaan tarkoitettu niille, joilla on vain yksi x-kromosomi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Että mä rakastan tuota sun rienaavaa kielenkäyttöäsi :D
      Sinä ja X - kromosomisi.. tulen kuule ja näytän sulle mitä tapahtuu kun ei ole se X:kään kondiksessa :P

      Poista

Käynnistäsi kiitollinen ja kommentistasi olisin suorastaan riemuissani!
(kommenttien valvonnan takia ne näkyvät vasta hyväksymisen jälkeen ja tämä saattaa kestää jonkin aikaa)

Kiitokset tekijöille:

  • Blogger archive page > Life is so full of tae!
  • Google Friend Connect Button > NetOops blog
  • Add Related Post Widget To Blogger (linkwithin) > My Blogger Tricks
  • Contact Form > Tw!st Blogger
  • Simple Search > Blogger Buster
  • How to display linkwithin related posts only in post pages > My Blogger Desk
  • How to Remove Subscribe to Atom links from your Blogger Blog > Superwebtricks
  • How to remove quick edit and wrench icons on Blogger > Blogger Plugins