Hevosnaisia, Nunnukan pepoja sekä Sputnik

Koska pakkanen panna rytyytti jo heti aamuyöstä kun kävin nortilla, niin päätin että tulen viettämään tämän hyisen päivän neitsytkammiossani tehden jotain hyödyllistä ja otin työn alle vaatekomeroni, joka on muutosta lähtien toiminut jonkinlaisena välivarastona tavaroille joille ei ole käyttöä ihan joka päivä ja näitähän ovat esim. kämpän remontointi – ja huoltohommiin tarkoitetut työkalut ja muut sen sellaiset. Olen siitä onnellisessa asemassa että tässä kuudenkymmen neliön kopissa on kaappitilaa tälläiselle yksineläjälle enemmän kuin tarpeeksi joten voin käyttää tätä vaatekomeroa osittain sellaisten tavaroiden säilytykseen jotka muutoin joutuisin viemään häkkivarastoon mikäli tietäisin missä se on, sillä en ole käynyt talon tässä osassa enkä sen paremmin pesutuvalla vielä kertaakaan koska pesukoneeni on kylppärissä ja niin paljon mulla ei ole tavaraa että tarvitsisin sen säilyttämiseen häkkivarastoa. Niinpä vaatekomeroni toista seinää hallitsevassa lokerikossa on edellä mainittujen työkalujen lisäksi kaikki mitä talouden pyörittämiseen kuuluu eli pyykinpesuaineet, varalamput, sulakkeet, verhonipsuja parikin laatikkoa, verhovaijeria+päätykoukkuja, lääkkeet jotka muuten vievät pari lokeroa, paskapaperit, talouspaperirullat, vielä paketeissaan olevia pussilakanasettejä, verhoja, kappoja, siivousvälineitä jne jne.

finland
Frozen Inland aka Finland

No nyt vaatekomeroni on järjestyksessä ja vielä kun saisi vietyä loppuun arkistossa lojuvat paperit, niin sitten olisikin kaikki paikoillaan ja saisin lopultakin mielenrauhan. Mikään ei nimittäin ärsytä niin paljon kuin keskeneräiset työt ja koska olen siivousfriikki, niin kaikista eniten juuri se kun residenssissä on epäjärjestystä, olkoonkin että arkiston tapauksessa se käsittää kahta kaapillista papereita jotka ovat ovien takana mutta mulle riittää se että tiedän niiden olevan epäjärjestyksessä, kategorioimatta ja kansioimatta joka ei suinkaan tarkoita papereiden kansioon laittamista vaan papereiden laittamista kansioon kronologisessa järjestyksessä. Siinä on kuulkaas vissi ero ja se joka ei papereitaan pidä kronologisessa järjestyksessä, joutuu ensimmäisten joukossa helvetin tulille kuten myös hevosnaiset joiden uhrit ovat vihdoinkin uskaltautuneet tulla julkisuuteen ja kertovat hirvittävistä kokemuksistaan näiden hepparamoonien kynsissä. Kas tässä teille linkki jota ei suositella perheen pienimmille eikä herkän luonteen omaaville ihmisille. Minä tästä jo Hirnakkaa valistinkin, olkoonkin ettei meidän Itäisten Kansojen Hallitsija kuulu tähän porukkaan eikä Marra, joka on toinen näistä meidän hevosnaisista. Hyö ovat ihan toista maata joilla riittää muutakin tekemistä ja varsinkin näinä aikoina kun Hirnakka remppaa ja Marra tappelee kiesiensä kanssa.

Olen odottanut tässä viikonloppua ja pakkasten lauhtumista että pääsisin liikenteeseen koska niin tyhmä en ole että rääkkäisin rakasta Syyrialaistani näillä keleillä kun ei ole mikään pakko. Se saa lepuuttaa itseään vielä tämän ja huomisen, no huomenna illasta on ehkä pakko käydä kaupoilla sillä nämä vapaat ovat sellaisia että tuota ruokaa menee aivan älyttömästi ja varsinkin n******n persereikiä joihin minä olen tykästynyt astetta enemmän. Sekä näihin originaaleihin mustiin että myös niihin paleltumaversioihin eli valkoisiin. Nunnukan, jos joku epäilee mun heittäytyneen vaikkapa basistiksi. Toinen mitä ostan pakkaustolkulla on korppukalkkuna ja minen tiedä mikä siinä viehättää tai tiedän, mulla on tämä leikkeleiden syönti melko kausiluontoista eli toisinaan menee viikko,pari kolme korppukalkkunaa ja sitten taas jokusia viikkoja jotain muuta. Perusmakkaroita en ole syönytenää moneen vuoteen paitti meetua koska se on niin helvetin hyvää, olkoonkin että osa valmistajista täytyisi tappaa sillä suurin synti mihin ihminen voi langeta on se, että meetwurstit pakataan tyhjiöpakkauksiin jolloin niitä ei saa ehjänä paketista ja yleensä se pakettikin on niin saatanan kireää muovia ettei laatallinen pameja ole mitään kun sitä reuhtoo auki. Normaalisti tyhjiöpakattujen meetujen kanssa käy joko niin, että mä sytön meetut muoveineen päivineen tai sitten mä löydän itseni lattialta nyyhkyttämästä enkä syö ainuttakaan meetua koska paketti ja sen sisältö on täysin riekaleina.
visit
Rantiksen kaveri?

Saattaa muuten olla...eikun hei niin! Mä löysin hyvän uutisivuston joka on lähellä mun sydäntäni jo senkin takia että mä rakastan venäläisiä ja ylipäätään kaikkia kansoja itärajan takana koska mulla on kunnia tuntea aika monta tyyppiä sieltä. Uutissivuston nimi on Sputnik ja kaik' ompi suomeksi joten käykääpä katsomassa niin jouluksi joksikin tuutte niinkus vanhalla kansalla on tapana sanoa. Niin ja jatketaan tosta saattaa olla muuten että lähden tästä ajelemaan pääni koska en muutakaan tähän lähtöön keksi ja minä tulen hulluksi jos mulla ei ole tekemistä. Siis vielä hullumaksi kuin mitä jo olen ja se on huono juttu sillä mä pidän THL:n ”Most pipies heads” listan kärkisijaa ja sillä paikalla keikkuminen tietää sitä että on yhden puhelisoiton päässä M1 – lähetteestä jota me kaikki vieroksutaan ihan sen takia että länsirannikolla on näin vuosin todella kylmää.
Jos nyt ei ole vielä tullut selväksi niin mä olen hyvin turhautunut ja siksi tämänkertainen postaus on vähän tällainen kuin mitä se on ja siitä pahoitteluni.

Koittakaahan kestää, vielä yksi päivä pakkasia ja sitten lauhtuu ja alkaa viikonloppu jonka voi jopa viettää pihalla mikäli sääennusteet pitää paikkansa.
Niin ja muistakaa olla ihmisksi.



22 kommenttia :

  1. Joo viikonloppu vietetään sitten ihan pihalla mut nyt ei, huitelee kolmessakymmenessä täälläkin.

    Voi kuule Paimen, sulla tulis napatyrä ja pukamat ja räjähtäis suoni päässä jos sä näkisit mun arkistointisysteemin, meidän kämpän muutenkin ja varsinkin mun pyykkihuoltohuoneeni. Huokaus, itteäkin nolottaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tämä sisällä kökkiminen alkaa käydä hermon päälle vaikka tosiasia on että kylmyys on siitä kiinni miten siihen suhtautuu ja miten pukeutuu mutta mieluummin minä olen sisällä :)

      Äläs nyt, ihan hyvässä kuosissahan Maja on ainakin mitä niitä blogissas olevia kuvia oon katsellut. Ja tämä mun pakkomielle nyt on mitä on, kyllähän sitä kämpän täytyy näyttää siltä että siellä eletään!

      Poista
  2. Katos, Patehan se siinä uintireissulla eilen. Kiva kuva :)

    Mulla on paperit ja tekniset laitteet aina järjestyksessä. Mutta vaate- ja muut komerot jotenkin kutistuu. Miten muuten selität, että 300 neliön asumisen komerot ei mihinkään riitä. 26 vuotta asumista on pikkasen kerryttänyt tavaroita. Ja mies, joka ei heitä mitään pois. Salaa mieheltä aina joskus tyhjään, mutta kun sillä on norsun muistikin :) Neuvoja, please! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No minä ajattelin että saattais olla teikäläisiä ja teikäläisistä puheen ollen, ette kai tekään ole niin hulluja että näillä keleillä käytte uimassa vai onko se vaan tiettyinä päivinä? (en taaskaan muista koska kait siitä on ollut puhetta)

      Se on tuo ajanjakso sen verran pitkä että ei ihme kun tavaraa on kertynyt ja vaikka sitä hyödyllistä kamaa on varmastikin kaikki, niin ainoa keino on käyttää ns. julmaa kättä ja lahjoittaa/heittää menemään myös ne kuuluisat "tätä voi vielä tarvita jossakin" - tavarat. Vaikeutta tietenkin tuo se että ukolla on norsun muisti ja jos se pentele vielä haraa vastaan :D

      Poista
  3. Sähän oot ollu siellä oikein ehtoisa emän...isäntä!!! Sisälläolossa on Puolensa ja puolensa. Ainakin, jos on nunnukanaukkoja kotona.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tiedät itsekin että hulluksihan sitä tulee jos ei mitään tee :D
      Vähän töitä ja paljon syömistä, just hetki sitten söin paketillisen tummia hapankorppuja ja niiden päälle levitin paketillisen maksapasteijaa ja paketillisen luomujuusto (edam) siivuja. Mun on pakko syödä aina koko paketti - oli se sitten melkein mitä tahansa ettei jää rippuja jotka pahenevat kun niitä ei tule syödyksi. Joo, mä olen jaa vähän pimee mutta eipähän mene ruokaa hukkaan ja tämän takia jätevesilaitoksellakin tiedetään se että ne tekee arvokasta työtä :D

      Poista
  4. Paperit on sellaisessa järjestyksessä, että minä (ja vain minä) tiedän suunnilleen missä ne ovat :P No talon paperit on miehen vastuulla, mutta muut.. ai minäkö arkistoisin ne? hehheh..

    Löysin artikkelin, joka jostain syystä sai minut muistamaan sinua, Paimen. Toivottavasti tykkäät :P

    http://www.omgfacts.com/style/25169/Gingers-Are-Basically-Superheroes-9-Incredible-Truths-You-Never-Knew-About-Redheads?li_source=LI&li_medium=omg-right-rail

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos rakas Puskis! Paras artikkeli ikinä ja varsinkin 6. kohta joka todisti punapäiden vetovoiman syyn!
      Oi luoja...kaikki hyvät ominaisuudet yhdessä paketissa....*vaipuu katatoniseen tilaan hyperventiloinnista ja kouristeluista huolimatta*

      Sulla on sitten niin kutsuttu hallittu kaaos - järjestelmä jota moni käyttää ja uskomatonta kyllä, se toimii sillä olen nähnyt kaksi esimerkkiä tällaisesta ja se on uskomatonta miten joku voi sellaisten paperipinojen ja ihme lappusten keskeltä löytää yhtään mitään!

      Poista
    2. Nimenomaan hallittu kaaos. Jos siivoan, en löydä enää mitään.

      Poista
    3. Tuota samaa ne kaksi muutakin sanoivat.

      Poista
  5. Oi, ollapa komeroita! Ollapa 60 neliötä! No, tilalla on taipumus täyttyä, niinkuin Rantiksen tapauksessakin ilmenee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mulla on vähän turhankin paljon koska kaiketi tämä kämppä on tarkoitettu paremminkin pariskunnalle kuin tälläiselle yksinään elävälle mutta oikeesti saa olla tarkkana ja on käytettävä sitä kovaa kättä tavaroiden suhteen varsinkin myt kun tätä tilaa tuntuu olevan sillä roinaa kertyy helposti ja se ei ole hyvä juttu.

      Poista
  6. Kyllä asioilla ja tavaroilla pitää olla omat paikat (tekisi mieli lisätä huutomerkki =)). Kun kesällä siivosin kaiken turhan pois, niin kaappeihin tuli valtavasti lisätilaa. Muutama vaate on tullut takaisin, mutta muuten tilanne on kesän jälkeen pysynyt entisellään. Mitään turhaa ei tee mieli ostaa lisää, ehkä entistä enemmän tulee mietittyä mitä muka enää tarvitsisi. Kirjat lainaan kirjastosta ja leffoja tulee telkkarista niin paljon, ettei sellaisi tarvitse itselle ostaa. Vielä kun tuo siippakin saisi omat paikat kuntoon, hehheh...

    Pakkanen kiristyi täälläkin. Parempi pakkanen kuin se jatkuva tihkusade. No, kipeänä ollessa olen vain käynyt ruokakaupassa ja linnuille ruokaa viemässä. Näin mahtavat halo-ilmiöt ja nautin auringosta. Kotona sen sijaan veettää kuun ikkunoista vetää niin, että nahka lähtee irti ihosta. Kannattaa olla kolminkertaiset ikkunat ja sitten niissä sellaiset ilmankiertosysteemit, että koko asunnon läpi kulkee kylmä vetorintama. Ma en ymmarra ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olisit lisännnyt vaan koska asia on näin!
      En tiedä onko maailmassa muita mun kaltaisia ihmisiä mutta mä ainakin tykkään asua enemmän askeettisesti kuin hirvittävän tavaramäärän keskellä. Kodin saa tuntumaan kodilta vaikkei sitä rings & things - kamaa ole joka paikassa ja selkeä koti on jo itsessään "puhtaamman" näköinen ja ennenkaikkea helpompi siivota :D

      Kyllä se Luontoäiti osaa antaa kun siltä pyydetään sillä johan tässä koko syksy ja alkutalvi meni sadekelejä kirotessa ja pikku pakkasia toivoessa niin nautitaan niistä nyt sitten! Ei vaan, ihan kohtuuttoman kylmää keliä näin äkkiseltään ja noissa uusissa ikkunoissa mistä mainitsit, ollaan menty hyvää tarkoittavan asian kanssa niin metsikköön kun vaan voi olla. Hommahan toimi etelämpänä ihan hienosti mutta ei näillä leveysasteilla jossa sisä- ja ulkolämpötilan ero on suuri ja hommaa vaikeuttaa vielä se että kun ilmastointia käytetään oikein eli se on päällä koko ajan, niin se vetää sitä jääkylmää ilmaa tavalla jolla sitä ei pitäisi asuntoon johtaa/tuoda.
      Olen nähnyt että näitä ikkunoita asennetaan sellaisiin osakeasuntoihin/omakotitaloihin (uudemmat) joissa on oma poistoilmastointi ja silloin tuo ratkaisu ei ole oikein jsenkään takia että se ottaa korvausilmansa myös ulkoa vaikka sitä tulee ilmastoinnin tuloilmapuolelta.
      Mikäli teillä on tuloilma, oli se sitten koneellinen tai painovoimainen (venttiilit katossa), niin kehottaisin tukkimaan ne ikkunoiden päällä olevat systeemit koska niistä ei ole (talvella) muuta kuin haittaa ja sitäpaitsi jos ollaan oikein tarkkoja, niin ne sotkevat ilmastoinnin säätöjä (yleensä).

      Sori lukuisat sulkeiden sisässä olevat asiat mutta mä olen kuin italialainen jolla on paljon puhuttavaa mutta kädet loppuvat kesken :D

      Poista
  7. Jep, ihan kivasti pelasit itsellesi puhtaat paperit hevosnaisasiassa, Marran ja minun kommentointi olisi ehkä astetta kipakampaa jos olisit meidät niputtanut samaan sakkiin :D Mutta joo, jonkinsortin hulluhan sitä kai on kun näilläkin keleillä jaksaa seistä ulkona ryobihommissa, sormista katosi tunto heti alkuun ja vain sekunnin sadasosaa aikaisemmin tajusin, ettei vararuuvia kannata ehkä asettaa suupieleen...

    Kamat paikoilleen ja ovet kiinni. En kertakaikkiaan tajua miksi sitä kaapin ovea ei voi laittaa kiinni jos sieltä jotain ottaa. Saranoita säästääkseen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D :D
      Olen mä jotain oppinut mutta jos totta puhutaan niin olettehan te sellaisia jotka tekevät ne työt mitä täytyy. Tarkoitan tällä sitä että teiltä luonnaa homma kuin homma ettekä te jää sormi suussa seisomaan vaikka hommassa olisi haastetta vähän enemmänkin.
      Melko kylmää on työntekoa ajatellen ja just nimenomaan nakkeja, ne pirulaiset kun tuppaavat jäätymään vaikka muuten olis ihan ok ja hanskat kädessä ei työnteostä tule mitään, ei ainakaan rakennusalalla.

      Juuri näin.Sitäpaitsi mä en mitään vihaa niin paljo kuin auki olevia kaapinovia ja väliovia jotka eivät ole kunnolla auki muttei kunnolla kiinnikään eli periaatteessa sama asia mutta vielä ärsyttävämpi koska kulkeminen.

      Poista
  8. No jos mieheltä kysytään, niin se on varmaan mielestään suurikin hevosnaisen uhri. Onhan se joskus joutunut olemaan repsikkana mun hevoskisoissa ja repsikkana nimenomaan siksi, että mulla on perheen ainut C-kortti ;) Ja olen joutunut peräti kerran kokkaan sille hyvät ruoat siksi, että joutui sateisen syyspäivän viettämään ratsastuskisoissa hytisten.

    Mutta, meikäläinen todellakin nostelee itse painavat tavarat, ajaa itse vetoautoa ja maksaa itse omat hevostelunsa.

    Mutta kuten pikkuveljeni asian sanoo, "kukaan tervejärkinen ei ota hevosnaista" ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä hevosnaiset ovat luonteeltaan sellaisia joista mä pidän koska en voi sietää piipittäjiä vaan naisella täytyy olla munaa niin sanomisissaan kuin tekemisissäänkin. Se on piirre siitä että on sinut itsensä kanssa ja osoitus myös siitä että osaa katsoa maailmaa vähän isommalla mittakaavalla kuin nämä jotka käpertyvät oman napansa ympärille ja kitisevät siitä jos uuteen zalandon ihmeeseen tarttuu paskaa joten propsit hevosnaisille.

      Siihen, millainen hevosnainen ois muijana minen puutu koska meillä paimenilla on sisäänrakennettu varoitusjärjestelmä joka varoittaa kaikesta yliluonnollisesta ja tämän takia mulla ei ole minkään valtakunnan kokemusta kyseisestä heimosta :D

      Poista
  9. Siis sinäkö et ole käynyt etsimässä häkkikellaria? Ajattele, millainen sokkelo sieltä talon alta (tai vintiltä) voikaan löytyä! Ovi toisensa jälkeen ja ne piilottavat ties mitä taakseen...Äkkiä seikkailemaan, sanon minä, tulee pakkaspäivälle puuhaa samalla :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole koska ei ollut asiaa mutta nyt kun mainitsit tuon etsimisen tuolta kantilta, niin siinähän todellakin saa aikansa kulumaan kun kyttää mitä muilla...eikun katselee että missä mahtaa olla se oma häkki? :D

      Poista
  10. Non-ni :D Nyt mää sain sitten korvamadon sun otsikosta ja vetelen loppupäivän nunnuka-nunnuka-lai-lai-laa :D Olisit vähän aikaa pidätellyt kun meillä on paskanaapurit lomalla joten ei kärsi kuin oma perhe :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä hyvä!
      Kyllähän sitä nyt ääntä maailmaan mahtuu mutta harmi kun paskikset on lomilla niin ne ei pääse kuuntelemaan sun jumalaista ääntäsi :D
      Sun täytyy säästää vähän niillekin ja jos toimit oikein, niin ongi niiden sählöpostiosoite (vaikka se ämm eikun naisen) ja liitä siihen äänitiedostona toi sun nunnukasi - vaikkapa sellainen puolentoista tunnin jolina niin toista tietävät kun sen kuuntelevat (saatana) ;)

      Poista

Käynnistäsi kiitollinen ja kommentistasi olisin suorastaan riemuissani!
(kommenttien valvonnan takia ne näkyvät vasta hyväksymisen jälkeen ja tämä saattaa kestää jonkin aikaa)

Kiitokset tekijöille:

  • Blogger archive page > Github/jhwilson
  • Google Friend Connect Button > NetOops blog
  • Add Related Post Widget To Blogger (linkwithin) > My Blogger Tricks
  • Contact Form > Tw!st Blogger
  • Simple Search > Blogger Buster
  • How to display linkwithin related posts only in post pages > My Blogger Desk
  • How to Remove Subscribe to Atom links from your Blogger Blog > Superwebtricks
  • How to remove quick edit and wrench icons on Blogger > Blogger Plugins