Harvardin 21 kertaa, pelkkää lovea ja BDB

Harvahdin yliopiston mielestä minun pitäisi saada kopsut elikkäs iso O vähintään 21 kertaa kuussa ja nyt täytyy kyllä tunnustaa että olen aika pahasti jäljessä tuosta aikatalusta. Tasan 21 kertaa/kuukausi.
On synti aloittaa tutkimustuloksilla mutta olkoon se tämän sieluani villitsevän rakkauden aikaansaama heitto sillä eilen tapahtui jotain outoa. Nimittäin, mun sieluni päätti että nyt on aika siirtyä siihen tilaan jossa ei murehdita pikku juttuja vaan ruvetaan rakastamaan ja eilisillan ensimmäisenä rakkauden kohteena oli eräs muori johon mä törmäsin roskapussin vientireissulla. Hääp oli kävelylenkillä ja kun oltiin kohdakkoin siinä katoksen nurkalla, niin kohtaaminen ei jäänyt pelkkään hyvää päivää – toivotukseen vaan kumpikin pysähtyi ja siinä sitten alettiin jaarittelemaan kaikista asioista vaikka pakkasta oli reilusti eikä mulla ollut jalassa muuta kuin crocksit ja verkkarit ja yläkroppaa peitti t-paita ja villatakki. Omituista kyllä, en tuntenut pakkasta vaikka mä normaalisti palelen aivan helvetisti mutta tällä kertaa ei mitään. Puhuttiin about vartti ja sitten muori lähti omille teilleen ja minä tuli takaisin asunnolleni.

En tiedä että olenko pudonnut edellisenä yönä sängystä ja lyönyt tämän lanttuni viimeisen kerran mutta koska happymode ei laantunut, niin ajattelin että nyt on hyvä hetki tehdä ne kotihommat joista joulun aikaan luistin ja niinpä mä sitten vaihdoin lakanat, pesin kolme koneellista pyykkiä, vaihdoin olkkarissa huonekalujen järjestystä, pyyhin pölyt, imuroin ja innostuinpa vielä keittämään perunoita ja tekemään jauhelihakastiketta. Ennen safkan laittoa tein kävelylenkin läheiseen kauppaan koska mun oli saatava kortteja ja kirjekuoria tämän päivän projektia varten. On muuten aika helvetin hieno olotila tällä hetkellä ja tämä on ihan puhtaasti mentaalipuolen asia eli en ole hurahtanut mihinkään uskontoon tai kulttiin, vaan mulla on yksinkertaisesti hyvä fiilis ja harmittaa että nämä välimatkat on mitä on sillä mun tekis mieli ottaa teitä korvista kiinni ja antaa muutama paimenpusu. Joo joo, onhan niitä asioita jotka vois olla paremminkin mutta ne ei nyt vaan vituta ja sillä hyvä enkä mä sitten tiedä että onko tämä mun hulluuteni sekundäärivaihe ennen lopullista sekoamista niinhän sitä aina sanotaan että kihloissa ja kajahtaneena on hyvä olla.

bike
Maastopyörä

Eilisen päivän hankintoihin kuuluu Windows Kaupasta ostettu Back to the Drawing Board, joka halvasta hinnasta (18.89,- eur.) huolimatta sisältää runsaasti työkaluja ja on aika helvetin hyvä 2D-piirrosohjelma minkä käyttö onnistuu suoraan työpöydältä eli jos joku tarvitsee hyvää 2D -töihin tarkoitettua sovellusta niin tässä on sellainen. Windows Kaupasta sen verran että mä pidän siitä koska ostaminen on simppeliä ja vaivatonta, tämän oman ostokseni tein via PayPal ja kuitit sekä PayPalilta että Microsoftilta tulivat ääntä nopeammin mistä pisteet. Samoin ohjelma joka asensi itse itsensä joten ainakin minä olen varsin tyytyväinen ja kun lukee niitä arvosteluja mitä tuotteista sanotaan ja tarkoitan nimenomaan negatiivisia, niin kyllä ne lähinnä johtuvat siitä että ostetaan suinpäin ja kun huomataan ettei ao. sovellus olekaan sellainen miksi sitä on luultu, niin sitten seuraa pettymys ja perkeleitä. Tosiasiassa noista tuotteista saa hyvin infoa varsinkin kun käy tekijän sivustolla johon on linkki joka ainoan sovelluksen kohdalla.

Joo...tänä aamuna huomasin yhden jutun josta hieman myöhemmin koska sen parempi esitttely vaatii työtä tai paremminkin se tapa jolla mä haluan sen esitellä ja tämä havainto kuuluu taasen siihen kategoriaan että oli asia mikä hyvänsä, niin sen tutkimiseen kannattaisi käyttää hieman enemmän kuin se perinteinen kaksi nanosekuntia. Nyt pitäis mennä laittamaan Syyrialainen lämmitykseen koska sillä ei ajettu eilen metriäkään ja kun pakkaset ovat -15 asteen reilummalla puolella, niin se lohkon lämpiäminen ottaa jonkun aikaa. Onhan Syyrialaisessa toki webasto mutta koska se lämmittää jäähdytyspuolen nesteet, niin koneelle on parempi kun myös öljyt on notkeammassa muodossa. Olen nimittäin kahtena pakkaspäivänä käynnistänyt sen kylmiltään ja voi vittu mitä kilkatusta iso lohko pitää kun kaikki palikat on jäässä. Hetken aikaa sitä luulee että osat tulee kurkkaamaan konepellistä mutta kyllä se äänimaailma muuttuu inhimillisemmäksi jokusen minuutin jälkeen.
Tästä tuli nyt hieman sekava johtuen tästä olotilasta kun ei tiedä että lähtiskö lentoon vai mitä tekis mutta taidan tehdä niin että ompelen pääni mattoon ja järkkäilen papereita via kylkiasento niin katsoo sitten myöhemmin mihin päin sandaalit vie.

Teille kaikille rakkautta, pusuja ja mitä parhainta tiistaita. Muistakaa olla ihmisiksi.



22 kommenttia :

  1. Joulun ajan puuhien tekeminen + kortit ja kirjekuoret toi mun mieleen, että laittelet laiminlyödyt joulukortitkin matkaan :)
    Ja toivottavasti mummelillekin tuli yhtä hyvä mieli teidän juttutuokiosta! Tuli tietysti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D
      Kyllähän siitä sen käsityksen tietysti saa mutta nämä nyt oli näitä loma-ajan laiskottelusta johtuvia töitä.

      Nämä meidän taloyhtiön mummot ja vaarit on kyllä tosi mukavaa porukkaa ja niiden kanssa tulee juttuun oikein hyvin. Puhutaan ihan niinkuin ois tunnettu koko ikämme :D

      Poista
  2. Olen varma, että mummelikin tuli hyvälle tuulelle. Melkoisen energian saitkin, kun kaikki nuo hommat teit.
    Minulla on laiskottelupäivä. Johon siis kuuluu tiskikoneen täyttö,käyttö ja tyhjennys, leivinuuniin tuli ja sitten ruokaa kypsymään. Niin ja uuniin laitoin tulen, ja meinasin nukahtaa (nukahdinkin hetkeksi) siihen viereen nojatuoliin ihanaan lämpöön. Ulkona on vieläkin -19 C.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti. Pitkään turistiin ja niinkus tuossa ylempänä totesin, niin noiden muorien kans on mukava jutella koska ne puhuu niinkuin ne ois tuntenut mut aina eli ovat hyvin välittömiä ihmisiä ja sen on hieno juttu se.

      Laiskottelupäivät ovat hyvästä ja mikäs sen parempaa kuin ottaa lungisti tälläisenä hyisenä talvipäivänä. On tuolla ulkona vaan niin julmetun kylmä.

      Poista
  3. Unohdin sanoa, että mihin tolta kuvan tytöltä on pyöräilyhousut pudonnu? Raukka fillaroi pakkasessa noin alasti. Niin, olihan se tänään otettu kuva? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, tänään otin kun kävin kylillä ja minen kuule tiedä että minne hääp on housunsa laittant - oikein kauhistuin että nuin nuor tyttölöinen ja ajelee peppu paljaana vaikka pakkasta on liki kakskyt raatia... :D

      Poista
  4. Johan on komia polkupyörä! Mäkin haluan tuommoisen satulan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eikös vaan olekin mutta mä olen nähnyt sun satulan ja mun mielestä se oli ihan yhtä kaunis!

      Poista
  5. Oiva keli pakastimen sulattamiselle, siispä ryhdyin puuhaan. Sitten päätin imuroida jääkaapin ja pakastimen takuset ja sitten... homma vähän paisui. Mutta toisaalta olen kyllä loikollut useamman viikon tässä, joten ehkä sitä voi jotain jo tehdäkin? Töihinkin on jo vähän ikävä ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä sua!
      Noin sitä pitää...ja se on hyvä jos homma lähti lapasesta niin eipähän ole sitten nekään hommat mieltä vainoamassa kun tuut töistä kotiin :D

      Poista
    2. Mut mua vainoo se näky pakastimen ja jääkaapin alta ... hrrrr, mikä karvamatto, yäk!

      Poista
    3. Voin kyllä kuvitella jos viime kerrasta on mennyt aikaa. Ovat meinaten kumpainenkin sellaisia pölysieppareita ettei mitään rajaa ja olen koittanut pitää kerran puolessa vuodessa - tahtia mutta totuus on ettei siihen aina pääse. Kerran vuoteen kylläkin koska se lisää sekä jääkaapin/pakastimen ikää ja pienentää sähkönkulutusta.

      Poista
  6. Hyvänen aika; sehän on blondi! Pyörä sentään on punainen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep. Katsos kun ei tämä mun pakkomielteeni sentään niin paha ole etteikö blondeille löytyis aikaa ja kaunis likkahan tuo on....pyörä kans :)

      Poista
  7. Isävainaa muisti aina sanoa, että ihminen on onnellisimmillaan pienessä hönössä ja kihloissa.

    Kiva kun olet päässyt taloyhtiössä sisäpiiriin, tiedä vaikka joku päivä jonkun mummelin tyttärentytär seisoo ovellasi hiivaa lainaamassa tai lämpimäisiä maistattamassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, kait se "Kännissä ja kihloissa on mukava olla" on ns. virallinen versio mutta tuo nyt vaan tuli kun toisinaan tuntuu ettei kaikki ole ihan kohdillaan :)

      Mummot on mummoja niinkus tiedät ja niitten kans on sangen viihdyttävää vaihtaa ajatuksia mutta siinä vaiheessa kun heidän tyttärentyttäret ovat mun oven takana maistattamassa lämpimäisiä, niin Kesko alkaa myymään helvetissä lumikolia perkeleellisen pyryttämisen takia :D

      Poista
  8. Aah... eli mun energiat siirtyi sulle näköjään? No, jos jossain vaiheessa lähetät osan takaisin.

    Kyllä en ymmärrä tuota pyöräilymuotia. Ihan helkkarin hankalat kengätkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No näin kävi :O
      Mulle tulee toisinaan noita puuskia kun työt muistuttavat itsestään tarpeeksi kauan ja sitten kun se savotta alkaa, on se vietävä kerralla loppuun. Olen suunnittellut että jos tälle päivälle järkkäilis kaappeja ja kävis arkiston kimppuun (jossa on kyllä oma hommansa).

      Poista
    2. Se aloittaminenhan hommissa on se vaikein osa.

      Poista
    3. Totta. Joskus, vaikka kyse olisi aivan pienestä työrupeamasta, se aloittaminen tuntuu ylivoimaiselta ja sitä siirtää...ja siirtää...

      Poista
  9. Jos sää olet seisoskellut pakkasessa pelkissä verkkareissa niin helli nyt eturauhasta sillä kopsulla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Van kun en voi koska ei ole ketään kopsuttajaa enkä viitti alkaa lapastelemaankaan :D

      Poista

Käynnistäsi kiitollinen ja kommentistasi olisin suorastaan riemuissani!
(kommenttien valvonnan takia ne näkyvät vasta hyväksymisen jälkeen ja tämä saattaa kestää jonkin aikaa)

Kiitokset tekijöille:

  • Blogger archive page > Github/jhwilson
  • Google Friend Connect Button > NetOops blog
  • Add Related Post Widget To Blogger (linkwithin) > My Blogger Tricks
  • Contact Form > Tw!st Blogger
  • Simple Search > Blogger Buster
  • How to display linkwithin related posts only in post pages > My Blogger Desk
  • How to Remove Subscribe to Atom links from your Blogger Blog > Superwebtricks
  • How to remove quick edit and wrench icons on Blogger > Blogger Plugins