38 tuntia taistelua - happy Avovera Ahoita!

No niin. 38 tuntia taistelua joista 16 tuntia putkeen, luonnollisesti nortti – ja vessatauot pois mutta mitäpä sitä pakkomielteinen ihminen luonnolleen voi. Katsokaas kun minulla on tämän virallisen lukulistani lisäksi kaksi ”pimeää” listaa ja roilatessani toisella näistä, törmäsin tähän kerrassaan hyvään ja teidän silmienne edessä olevaan Ahoiveraan. Siispä mun oli pakko saada se. Vahingoista oppineena tarkistutin sen ensin Sucurilla ja kun PageSpeed Insights näytti suht siedettäviä lukemia, niin päätin ladata mallin ja taputella siitä sellaisen mikä palvelisi näitä minun omia juttujani. Mutta. Kaikki sujui muuten moitteettomasti mutta kommenttilootan vastauspuoli ei toiminut lainkaan ja jos tässä nyt jotain lukuja haluaa luetella niin tuolla oman testiblogini puolella tuli tämä ladattua 84 eri kertaa, kokeiltua 12 erilaista css -muotoilua (ei vaikutusta), 12 erilaista kommentointiin liittyvää koodinpätkää sekä noin kymmentä erilaista harvester -toimintoa joiden aikana poistin sumeilematta koodia pois mutta tällä avohakkuu-toiminnolla ei ollut muuta vaikutusta kuin se että kommenttilootasta tuli varsin omituisen näköinen ja suurelta osin toimimaton.



Tänä aamuna (tosin tässä on jo tähän mennessä käyty asioilla ja kaupassa naapuritundralla etc.) päätin antaa periksi ja ladata Disquksen kommentointisysteemin koska se oli ainoa vaihtoehto saada kommentointi (vastaukset) toimimaan ilman että mallin muu ulkoasu kärsii. Tätäkin tuli kokeiltua, palautin widgetit oletusarvoihinsa mutta Blogger väänsi kuvat sen näköisiksi että ne muistuttivat lähinnä vanhan kalastaja – aluksen ikkunoita ja se oli jopa meikäläisen silmille liian oudon näköistä. Kyseinen malli oli muuten eilen illalla jonkin aikaa tällä virallisella blogillakin mutta poistin sen myöhemmin koska se ei ollut tarkoitettu kuolevaisen silmille.

En tee uudenvuoden lupauksia koska en pysty niitä pitämään mutta mallin suhteen en aio tehdä mitään (joo, olen mä sanonut näin monta kertaa aikaisemminkin) koska uusi vuosi ja uudet kujeet eli nyt keskitytään pelkän tekstin tuottamiseen, Blogspheren sosiaaliseen elämään ja ennenkaikkea saamaan loput Hiljaisten Salien luvuista SoundCloudin puolelle. Olen kuitenkin seurannut sivusilmällä Blogspheren elämää ja uskonpa että tässä jos ei nyt ihan lähitunteina niin lähiakoina tulee postaus joissa on näihin mukaviin juttuihin liittyvät linkitykset. Niin, ja vuoden ensimmäinen vuorokausi todisti sen että luvassa on paljon lepoa (nukuin eilen aamulla puoli kahteentoista!) ja helvetisti töitä (nämä pakkomielteiset....hmmm..vääntämiseni?)

Hyvää perjantaita ja alkavaa vikkonloppua kaikille!
Muistakaa olla ihmisiksi.


Ps. Hetken aikaa vilkkuu mutta älkää välittäkö, kyllä se siitä laantuu...tai ainakin mä uskon niin.

24 kommenttia :

  1. No varsinaisen urakan olet taas tehnyt. Hyvältähän tämä näyttää, selkeä ja luettava. Jos maltat, niin anna olla vähän aikaa. Luithan muuten Terms and Conditions?

    VastaaPoista
  2. Kyllä mä koitan kaikki lukea mutta oikeasti tämän kanssa juttu oli sellainen ettei kommentteihin vastaaminen onnistunut edes siellä mistä mä latasin tämän. Todella hämärä juttu eikä mun vajavaiset taidot riittäneet kaikkien systeemien ymmärtämiseen mutta ei tämä muutenkaan ole ihan alkuperäinen raakkasin drop down - menun ja muutaman muun (esim. FB - härpäke) pois. Usko pois - tämä saa olla mun puolesta ihan rauhassa.

    VastaaPoista
  3. Sanna19.11

    Mien huomaa mittään eroa entiseen. Kirkasta on.

    Onnittelut nukkumisesta!

    VastaaPoista
  4. Hmm....no eihän se ole mahdollista että sulla näkyy vanha malli?! :O
    Nukkuminen teki kyllä terää mutta mä en anna itselleni anteeksi noita puoliin päiviin nukkumisia. Siinä menee koko päivä tärviölle kun jää yli puolet elämättä.

    VastaaPoista
  5. Sanna21.29

    Ei se siitä johu, vaan siitä ku mie en osaa kiinnittää huomiota. Sulla vaihtuu nää jutut niin usein. Mulla on ollu sama pohja vuosikaudet. Kun hyvän löytää niin lisää ei viitsi etsiäkään :)

    VastaaPoista
  6. Hirnakka21.39

    Nyt en kyllä taas tiedä mihin vekseliin nimeni linkittyy kun yritän kommentoida... Näytän ainakin olevan taas ihan anonyymi. Onnittelut siitä, että olet saanut käytyä unitankilla. Se on hieno homma se.

    VastaaPoista
  7. Helmi Nainen21.44

    Minen ymmärrä mitään, onneks viisaammat hoitaa nää hommat! Mää pussaan vaan sua!

    VastaaPoista
  8. No ei sentään vekseliin, kyllä tämän on tarkoitus olla pidempi aikainen laina mutta täytyy sanoa että nukkuminen teki tosi hyvää. Suurin syy oli kyllä se kun mä valvoin aamuyön tunneille koska mä jouduin hakemaan Valkyrian töistä mutta tämän edelleen jatkuvan taudin takia noita valvottuja öitä on kertynyt tavallista enemmän, tai paremminkin ne ovat vieneet ne ainoat muutaman tunnin pätkät jotka saan selkäsäryiltäni nukuttua.

    VastaaPoista
  9. Jaa jaa ja okei :D
    Nämä on vaihtunut sen takia koska mä olen etsinyt mieleistäni ja nyt mä sen löysin, suurin osa noista bloggerin ulkopuolisista kun on vain muutaman perusversion eri muunnelmia mutta tässä on sitä jotain josta tykkään ja siksipä tämä saa jäädä.

    VastaaPoista
  10. Älä välitä, en ymmärrä minäkään ja kiitos pususta - sulla on jumalaiset huulet!

    VastaaPoista
  11. Pitäiskö sun kenties vaihtaa alaa jokskin hötömölö-ukkeliksi, kun näytät olevan niin kiinnostunut moisista? :) Vaikka mäkin saatan jotain yksinkertaisia koodinpätkiä käyttää, niin liika säätäminen on liikaa (meitille)!

    VastaaPoista
  12. Meikäläisestä ei ole näillä taidoilla miksikään hötömölö-ukkeliksi, Itseasiassa kävin iloisen 80 - luvun alkutaipaleella työvoimatoimistossa kysymässä aikuiskoulutuksen aikana mahdollisesti maksettavia korvauksia - kyseessä olisi ollut täyspäiväinen opiskelu datanomiksi - niin työkkärin täti sanoi suoraan että joo, voithan sä opiskella mutta koskaan et tule saamaan töitä koska nettimaailmaa hallitsee ihmiset jotka ovat sua kymmenen, viisitoista vuotta nuorempia joten sä olet valmisuessasi valmis kehäraakki. Tieto järkytti mua kovasti ja mä nyyhkytin monta viikkoa mutta näinhän se on että totuus tekee aina kipeää. Sanoi sen sitten työkkärin täti tai naapurin Alma.


    *Pyyhkii kyyneleitään kehäraakki-muistojen noustessa pintaan ja osittain myös siksi että vasen hiha on tulessa *

    VastaaPoista
  13. Sanna11.59

    Olipa tyhmästi sanottu tädiltä! Varsinainen ikärasisti, ihan väärässä paikassa töissä. Kyllähän sitä nyt osaava ja oppiva ihminen pärjää, vaikka muut oliskin eri ikäluokkaa!

    VastaaPoista
  14. Ritva N12.00

    No, yritetään nytte....
    ....vähän tuhmaa....

    VastaaPoista
  15. Niin mutta olihan tuossa aika paljon järkeäkin, joskin hieman kärjistettynä mutta kummiskin. Samaa politiikkaa käytetään nykyään melkein joka alalla sillä ei kukaan halua palkata vanhempaa väkeä "koska ne on vanhoja, hitaita ja jäävät kohta eläkkeelle". Aivan sama vaikka kyse olisi vasta neljänkympin paremmalla puolella oleva henkilö. Maailmasta on tullut varsin julma paikka.

    VastaaPoista
  16. Voi jösses sentään! :D Kai tää on jo jossain Iltiksessä..? Vai oliko tää oman maan tuotoksia edes? :D

    VastaaPoista
  17. Birgitta13.22

    Hyvältä näyttää. Taaskin. Sinä se jaksat aina ahkeroida =)
    Minäkään en anna enää uuden vuoden lupauksia... en muista niitä enää viikon päästä -taikka olen vain yksinkertaisesti ehtinyt muuttaa mieltäni ;-)


    Oikein hyvää uutta vuotta siis... minä jatkan taaksepäin lukemista...

    VastaaPoista
  18. Toimiva ja silmää miellyttävä blogipohja on mulle pakkomielle ja siksipä nämä ovatkin vaihtuneet tiuhaan kun olen hakenut sitä "oikeaa". Nyt sen löysin ja tämä saa olla koska kaikkien asetusten ja linkityksien teon kanssa on jumalaton homma.


    Myös minä kuulun niihin jotka eivät tee uuden vuoden lupauksia koska se on jotenkin typerää. Jos ihminen päättää jotain niin ei siihen mitään uusia vuosia tarvita vaan luonteen lujuutta.


    Oikein hyvää vuotta 2015 myös sinulle!

    VastaaPoista
  19. Helmi Nainen23.16

    Mä olen kuullut ton ennenkin ;)

    VastaaPoista
  20. Kiki15.58

    Mahtaakohan se kommenttikohta olla tämä, multa katosi kyllä kaikki kommentit mielestä kun katselin tuota oikein hyvin varusteltua porkkanaa ja ajattelin vaan, ettei se ainakaan ole mikään koodinpätkä on siinä sen verran vartta :D

    VastaaPoista
  21. Hyvin varusteltua porkkanaa? Ah.. no nyt mä tajusin!
    Meinasin jo kysyä että mitä sä sisko hyvä vedät kun porkkanoita tuijottelet :D

    VastaaPoista

Käynnistäsi kiitollinen ja kommentistasi olisin suorastaan riemuissani!
(kommenttien valvonnan takia ne näkyvät vasta hyväksymisen jälkeen ja tämä saattaa kestää jonkin aikaa)

Kiitokset tekijöille:

  • Blogger archive page > Github/jhwilson
  • Google Friend Connect Button > NetOops blog
  • Add Related Post Widget To Blogger (linkwithin) > My Blogger Tricks
  • Contact Form > Tw!st Blogger
  • Simple Search > Blogger Buster
  • How to display linkwithin related posts only in post pages > My Blogger Desk
  • How to Remove Subscribe to Atom links from your Blogger Blog > Superwebtricks
  • How to remove quick edit and wrench icons on Blogger > Blogger Plugins