Itsenäisyyspäivä 2014: Päätin sitten syödä selluvillaa

Minä vietin itsenäisyyspäivän syömällä puhallettua selluvillaa ja se oli kokemus joka ei pelkästään katkonut lähes kaikkia verisuonia päästä, vaan se sai myös mun kakkani näyttämään hyvin oudolta. Plussana se että jöötin tippuessa Svedbergiläisen kylmään syleilyyn, kuuluu ns. bomull – pökälemäinen elikkäs vanutuppomainen ääni mikä on erityisen hyvä silloin kun ollaan esim. kyläilemässä parempiparkaisten omistamassa jugend – rötiskössä jossa seinät ovat vain muutaman tuuman vahvuiset jotka takaavat sen että kaakelikappelissa suoritetut ähkimiset ja peristaltiikan melko ryhtevät pörinät kuuluvat kaikkialle – myös sinne heti helvetin hienoon ruokasaliin jossa on käynnissä se astetta parempi ateriointi med jaa vähän hienoilla aterimilla.

* Vetää henkeä ihan sairaan pitkän lauseen jälkeen *

Selluvillan syönti ei ollut pääasiallinen tarkoitukseni mutta olin asentamassa antennia ja siinä vaiheessa kun miekkailin talon vintillä antennijohtojen kanssa, niin luonteenomaisen paskan tuurini takkei mun sandaali lipesi kattovasan päältä ja niinpä mä sitten oli turvallani kattovasojen välissä. Energiataloudellisesti hieno juttu että isäntä oli ajattanut vintille 40 cm kerrokseen puhallusvillaa (olis varmaan vähempikin riittänyt) mutta näin suu auki kaatuneena henkilönä voin kertoa että se ei välttämättä ole niitä hienoimpia kokemuksia (suu auki siksi että huusin "voi jumalauta!" kaatuessani). Ei ainakaan itsenäisyyspäivän iltana vaikken minä juhlimisesta pidäkään mutta olis se ollut mukava olla kotona ja polttaa vaikkapa pari kynttilää todella hienon juhlan kunniaksi. Minen siis seuraa linnanjuhlia koska ne on ihan perseestä; loputon rivi turhia julkkisia kättelemässä resitenttiä ja pari selostajaa mylvähtelemässä minkälaisia pukuja on kenekin päällä vaikka näkeehän tuon silmälläkin koska se on sitä samaa shaissea joka vuosi. Äijillä mustat smokit ja eukoilla on tapauksesta riippuen kahta lajia: niillä, joilla ei ole mitään esiteltävää, on perseen ja etumuksen puolelta niin syvään uurretut puvut ettei tiiä käveleekö ne etu – vai takaperin ja sitten taas ne joilla on sitä esitettävää siihen malliin että sitä riittäisi Uotilan lapsillekin, niin hyö ovat tunkeneet ittensä aivan liian pieneen kotelopukuun mikä sallii Juho Kusti Paasikiven vaimojen (anteeksi tseikooPee!) roikkua käsistä ja selkäpuolelta kahtottuna nämä muijat näyttävät ihan turkkilaisen nakkikioskin pitäjän liian pitkään höyrykeittimessä olleilta Lihajalosteen kyrsiltä. Mulla ei olis mitään varaa arvostella kenenkään ulkomuotoa koska olen ite ruma kun perkele mutta sattuu toi villansyönti korpeemaan niin pahasti että pakkohan tätä olotilaa on johonkin purkaa.

Hunting elephants
Älyn ja voiman suhde on vakio.


Juu ja olette ihan oikeessa, kyllä mä olen kateellinen sen takia ettei mua kutsuttu linnaan bailaamaan. Tosin pelkästään sen takia että vannoutuneena lääkkeiden väärinkäyttäjänä ja valan tehneenä overdose – miehenä sain tämän aamun uutisista tietää että noissa kisoissa oli jaettu astetta kovempia raksuja tai sitten yhellä Aleksenterilla oli ollut omat ryynit völjyssä. Hääp nimittäin oli kertonut toimittajalle että hää elää sellaisessa haavemaailmassa jossa Suomi on maailman paras paikka asua ja elää ja tämän hallusinaation deadline on kuulemma vuonna 2017. Jumalaisee kun saiskin päänsä tuohon kuntoon niin ei vituttaisi nämä kivut niin paljon eikä mua katottais enää niin paljon kieroon kun mä juttelen olkapäilläni keikkuvalle pikkuväelle. Ihmiset vaan sanois että miesparka on taas ihan Aleksentereissaan ja kenties saisin heiltä juotavaakin koska on se melko perkeleen visto näky kun vastaan kävelee paimenen kutale jonka suu on täys erivärisiä pillereitä. Hittolainen, nyt tämä mielikuva jäi mun päähäni eli mun on pakko mennä het huomenna omalääkärin tykö ja painostaa sitä kirjoittamaan mulle respa Aleksantereista, ees iteri mutta jonkinnäköinen respa kumminkin. Ajatelkaas nyt kuinka hienoa siitä tulee: minä ja rakennuttaja seistään hänen velaksi ostamansa savisen tontin reunalla eikä kummallakaan ole tietoa hankkeen rahoituksesta, piirustuksista eikä edes siitä että seistäänkö me oikealla tontilla mutta kun rakennuttaja kysyy että mieltä olet, koska tämä projekti on valmis niin mä voin Aleksentereissani sanoa että no jos ei ihan helvetillinen kiire ole, niin ihan ruokatuntiin en uskalla luvata mutta kun tulet iltapäivän kahveetauon aikaan niin eiköhän tämä sun mökkis ole siihen mennessä taputeltu kasaan. Sitten kun päästään iltapäivään, niin mä näen vastavalmistuneen talon jonka laajoja piha-alueita koristaa japanilaistyyppinen kivipuutarha ja isäntä puolestaan näkee savijankossa suu vaahdossa möyrivän paimenen joka örveltää ruotsalaisia juna – aikatauluja hepreaksi. Tätä tilannetta voidaan kutsua win-win – tilanteeksi koska mä tunnen saavuttaneeni jotain ja rakennuttaja pääsee purkamaan patoutuneita aggressioitaan hakatessaan mut ihan siniseksi. Hyvä hyvä.

Sain eilen puhelinsoiton että nyt ne pellit ois siellä tontilla, sillä samaisella missä sitä Noan arkkia tarvitaan joten mun on nyt lähdettävä röyhtäilemään selluvillaa sinne ja kenties jos oikein hyvä tuuri käy ja sääolosuhteet niin sallivat, niin saan ne pellit asennettuakin. Ainakin käyn tämän korpeemisen takia niin kuumana ettei pitäisi kylmä tulla, täällä tundralla nimittäin käy melko kova tuuli joka saa vallitsevan +1 asteisen kelin tuntumaan aikas kylmältä.

Teille kaikille oikein hyvää sunnuntaita ja muistakaa olla ihmisiksi. Tontut – myös ne punanuttuiset - tarkkailevat teitä. Aivan samoin kuin valtio, SUPO ja terveydenhuoltokin.



9 kommenttia :

  1. Voi että, pitkästä aikaa mua nauratti :) Anteeks Paimen, kirjoitit kyllä vakavasta asiasta mutta niin hauskasti... Mulle tuli tuosta mieleen se, kun pihattonavetassa koitin yksin saada villikkolehmää siirretyksi pois muiden joukosta, ja kun se noin viidettä kertaa pyörsi portilla ja jalat sutien ja paskaa lennättäen pinkoi karkuun, kirosin sen perään oikein voimallisesti ja sain sitä lentävää paskaa suuhuni. Ei kannattas kiroilla ikinä koskaan missään, missä ei-toivottua ainesta vois siirtyä huutajan suuonteloon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nonni. Sulla on siten ihan omakohtaista kokemusta näistä tilanteista!
      Mä olen tullut siihen tulokseen että just tämä selluvillan ja paskan lentäminen suuhun on Korkeimpien Voimien muistutus siitä ettei pitäs huudella alakerran porukkaa hätiin ;D

      Poista
  2. Voi harmi,mitä pitikin sattua, mutta tekevälle sattuu ja tekemättömälle ei mitään, ei edes sitä hyvääkään.
    Jospa selluvilla ei jäänyt jumiin vaan sait kakisteltua ulos.

    Mulla nyt vasen peukalo mustana, jäin kaapin väliin. Ei pitäs siivota joka nurkkaa ja kaapintaustaa, mutta mitä sitä luonteeleen voi.

    Hyvyyttä ilmassa.
    Luomutilan ihana isäntä toi pussillisen porkkanoita ja kanamuna kennon täynnä munia.Hinta 0 €.
    Tykkään sen miehen luonteesta niin ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kait elimistö poistaa selluvillan mutta en pistäis pahakseni vaikka sitä jäisikin koska mä palelen niin helvetin herkästi. Ois ees jotain lämmikettä näiden raihnaisten luitteni ympärillä.
      Ne on mukavia nuo luomuihmiset. Erityisesti taidetakomon puolella ja kahdenkeskissä keskusteluissa sillä hyö paaksaavat normaalisti eivätkä puhu paskaa :D

      Ps. Menet näyttämään sitä peukaloas lääkärille ettei se ala vihoittelemaan.

      Poista
  3. Hitto ku säikähin tuota lentävää pukkia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D :D
      Elä sie Pukkia pelkää!

      Poista
  4. Niin säikähdin minäkin :D Hyvä ettei päässyt pöksyihin bomull :D Mulla on apu tuohon sun selluvilla kokemukseen, sää olet ehkä syönyt vaahtokarkkeja kunnolla pureksimatta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä te nyt Pukkia pelkäätte ja kuules kuules, mitä vaahtokarkkien syömiseen tulee niin nyt liikutaan vaarallisilla vesillä :D

      Poista
  5. Niinno.. mä tykkään katsella Linnan juhlia, ompelijatar-isoäitini perinnettä kunnioittaen katselen millaisia kolttuja muijilla on ja kuinka kauniita (istuvia). Täytyy sanoa, että kyllä minun mielestäni tuttavani tytär Anna (nuorin vieraista) oli aikast söpö :)

    VastaaPoista

Käynnistäsi kiitollinen ja kommentistasi olisin suorastaan riemuissani!
(kommenttien valvonnan takia ne näkyvät vasta hyväksymisen jälkeen ja tämä saattaa kestää jonkin aikaa)

Kiitokset tekijöille:

  • Blogger archive page > Github/jhwilson
  • Google Friend Connect Button > NetOops blog
  • Add Related Post Widget To Blogger (linkwithin) > My Blogger Tricks
  • Contact Form > Tw!st Blogger
  • Simple Search > Blogger Buster
  • How to display linkwithin related posts only in post pages > My Blogger Desk
  • How to Remove Subscribe to Atom links from your Blogger Blog > Superwebtricks
  • How to remove quick edit and wrench icons on Blogger > Blogger Plugins