Awe Some onkin Faciēs Liber! ( sis. silkkiset kengännauhat-huijauksen)

Olen spaghetista tehtyyn kaulakoruun pukeutuva kansojen häpäisijä ja se on asia mistä mä en ole kauhean iloinen. Kahdesta syystä:

1. Katu – uskottavuus
Kuvitelkaa nyt jumalauta jos esim. Attila, Genghis-Khan tai joku muu näistä astetta rankemmista heppeleistä olisi heittänyt putkimakaronit kaulaan, hypännyt hevosen selkään ja sanonut että ”Nonni, eiköhän lähdetä reissuun ja alisteta pari kansaa noiden entisten lisäksi”. Juu ei. Ukko olisi revitty alas satulasta ja piesty suht huonoon kuntoon, kenties sanoen että hyppää sinä farfalle – mies humppaa ja lähde himaas kun vielä kykenet koska täällä ei saatana kotitalousihmiset juhli.

2. Lääkkeet
Ne on mulla sen verran ryhtevät että mä saan pidettyä Napoleon-tautini aika hyvin aisoissa, olkoonkin että mulla ei ole pelkästään pöytälaatikollinen vaan mulla on Pöytyällä yks laatikostollinen erilaisia maailmavalloitusta käsitteleviä suunnitelmia ja manööverejä joista voidaan mainita vaikkapa mun niin suuresti rakastamani koukuttaminen jonka hienompi nimi on sitouttaminen. Ton sitouttamisen mä opin ihan vahingossa kun mä tapani mukaan surffailin bondage-sivustoilla etsimässä sellaista nahkalakkia jossa on vetoketju suun edessä. Se olis meinaten tosi kätevä talvisaikaan kun on kovat pakkaset ja huulet on ihan jäässä. Tarkoitan että nortin vetäminen kävisi paljon helpommin vetoketjua raottamalla ja muutenkin, kyllä tuollainen nahkakyprärä suojaa viimalta ja räntäsateelta perinteistä pipoa paremmin. Mä opin myös että sitouttaminen ja sitominen on kaksi eri asiaa.

Selvennystä yllä olevaan pohdiskeluun tuo se kun mä eilen kommentteihin vastailun yhteydessä päätin katsoa miltä mun blogi näyttää lontooksi ja niinpä mä sitten klikkasin hiiren oikealla ja sitä rataa mutta se mitä näin, sai mut kauhistumaan vaikka mä tiedän että googlen kääntäjä on ihan persikan puolikkaiden välistä. Katseeni nimittäin kiinnittyi kohtaan ….70 000 rajapyykki on rikottu” jonka google oli suuressa viisaudessaan kääntänyt muotoon ….”70 000 countries has been violated”. Nou nou mä ajattelin ja päätin kääntää tekstin vielä Yandexin avulla mutta kun se tarjos yhdeksi vaihtoehdoksi että koitahan vajakki kahtoo tätä sammaa kohtaa Netin Syövereistä, niin tottakai mä klikkasin sitä kun mä toivon että hakutuloksissa näkyis tämä mun hikinen Jurttani mutta mitä pimpainta, mä lennähdin tänne ja kuten näette, yhtenä vaihtoehtona on tuo saatanan ”You Can Wear Spaghetti Carbonara As A Necklace Now”. Ärh. Mä en enää yhtään ihmettele vaikka hakukoneet karsastaa mua koska ne kattoo että siellä se perkeleen Vermicelli yrittää taas tarjota jotain huikeeta suunnitelmaa kansojen alistamiseksi joten on parempi että sivuutetaan koko Paimenen kutale. Lisää mun rienausnimiä löydätte täältä.

Moisesta suivaantuneena ja muutenkin vainoharhaisena piilomerkitysten, salaisten viestien ja tekstiin piilotettujen kryptausten väsyttömänä etsijänä mä aloin tutkimaan lontoonkieltä tarkemmin koska se on piiloviestejä täynnä ja aika usein myös suoranaista vittuilua. Otetaan esimerkiksi toi necklace joka ei suinkaan ole mikään kaulakoru vaan se on niskassa oleva, pitsistä valmistettu kengännauha ja tä'moon yks suurimmista mysteereistä mihin mä olen törmännyt. Minkä takkei americcalaiset ja lontoolaiset kuljeskelee kengännauhat niskassaan? Karkotetaanko niillä jotain pahoja henkiä vai mistä helvetistä on kyse? Toinen ihme juttu ja muuten aika yllättävä sana on awesome. Se kun koostuu kahdesta osasta josta ensimmäinen eli awe tarkoittaa suomeksi pelottaa, pelotella ja toinenhan on meille kaikille tuttu sosiaalisen median lyhenne some. Joten nyt voidaankin kysyä että miksi americcalaiset ja lontoolaiset jotain ihastellessaan, tosiallisesti kehottavat toisiaan pelottelemaan sosiaalista mediaa ja miten vitussa ne aikovat tehdä sen? Suattaapi meinaten olla himppa hankala juttu koska minen tiedä että miten esimerkiksi Facebookin kirjautumissivua voi pelotella? Tai Googlen?

Faciēs Liber'in julkistamistilaisuus Colosseumilla 248 eKr

Awesomesta on olemassa myös eräs paljon vanhempikin teoria ja se juontaa Rooman vallan aikaan, tarkemmin sanottuna Caligulan sotajoukkoihin jossa tämän ikiaikaisen teorian mukaan palveli erään Zuckerberin pojan esiesiesiesi10esi-isä ja ko muut huutivat että ”Ave Cesar!”, niin tämäpä olisikin huutanut että ”Awe Some!”
Toisin sanoen olis antanut ymmärtää että pian pukkaa naamakirjaa pikku päivityksineen ja muine härpäkkeineen. Mainitakoon vielä että Facebook on latinaksi Faciēs Liber. Niin ja FarmVille on Ager Rus tai esikuvansa mukaan yhteen kirjoitettuna AgerRus. Repikää siitä koska tämä antaisi ymmärtää että Sokerivuoren Markun papalla olisi ollut jo tuohon aikaan käytössään vähintäänkin Commodore 64:n tai vastaava joten ei ihme että americcalaiset ovat Internetin edelläkävijöitä. Alla olevassa kuvassa on esitetty tuon aikaisen Facebookin tykkäysnappi joka oli teorian mukaan siitä poikkeuksellinen että sitä joutui huitaisemaan kahdeksan kilon lekalla ennenkuin sovellus hyväksyi tämän käyttäjänsä hikipäisään tekemän ihgutuksen.

Like
Maailman ensimmäinen "Like" - button

Joo – o, minen nyt hölise enempää koska hetkisen kuluttua ovesta pitäisi saapua takkamuurari med kunnan edustaja ja hyöp käyvät nämä kaikki kämpät läpi ja tsekkaavat missä kunnossa asuntojen takat ovat. Eilinen päivä meni osittain isännöitsijän kanssa asioidessa ja sain kerjättyä uudet sähköpatterit (sellaiset uudet joissa on pieni, ilmaa kierättävä puhallin) sekä makkariin että olkkariin joten ei huonompi päivä laisinkaan kun ajattelee että päivän aikana tuli asennettua räystäskourua ja vähän muutakin. Lämmitykseen liittyvistä asioista olen erityisen happy koska ne tammi – ja helmikuun pakkaset ovat tulossa ja silloin kaiken pitää olla kunnossa tai täällä kanikopissa ei yksinkertaisesti voi asua.

Teille kaikille kuitenkin oikein hyvää tiistaita. Siitä huolimatta että ne lumet sulivat jälleen kerran.

Ps. Oli muuten 320. postaus!



Signeeraus





8 kommenttia :

  1. Mutta tiesitkö, että pukki onkin oikeasti piru? Vrt. Satan/Santa. Eikös ne uskovaiset oo ennenkin anagrammeja harrastanu, kas kun eivät ole kieltäny pukkiakin. Sarvipää mikä sarvipää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, näitä on aika paljon ja eikös ruåtsalaisten "paara" tarkoita ihan samaa?
      Näin ainakin olisin muistelevinani.

      Poista
  2. Pukki on transu,kun sillä on välillä hame,mutta kyllä se mulle passaa, tämä sateenkaari kansa.

    Asiasta kudenteen.

    Erittäin hyvä ellei täydellinen. Uudet patterit ,lämmin tupa. Se on sitä oikeaa elämää.
    Nyt kun vielä tumpu.... eiku tumppaat,niin taivaspaikka on turvattu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pukki on kuule Miehinen Mies eikä mikään transu!
      Uudet patterit pitäsi tulla torstaina tai viimeistään perjantaina, sähäkäri nimittäin soitti mulle iltapäivästä ja sovittiin että mä raivaan sille tilaa jahka se tulee. Lämmintä saadaan torppaan joten mun ei tartte tumputtaa eikä tumpata :D

      Poista
  3. Ääh. Pukki on neljäs tietäjä, joka eksyi matkallaan Jeesulapsen luo ja lahjoitti kamansa sitten matkalleen osuville lapsille. Tosi kiltti setä. Tosin nyt se jämähti keskelle tätä mun tekstiä, hiukan vaikea kirjoittaa kun en näe sen paksukaisen läpi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm...meinaat että Joulupukki olisi liikkunut länsirannalla kyseisen tapahtuman aikaan? Saattaahan se olla mahdollista mutta mua huolestuttaa jos se on mennyt jakamaan kamaa niinkuin sä totesit koska mun mielestä Suomen ja Israelin välejä ei auttaisi pilata millään huuumekaupalla. Ne voi kieltää taateleiden tuonnin ja se olis aivan kauheeta.

      Klikkaa hiirellä sivun laidassa ja vieritä sentti pari alas tai ylös niin pukki lähtee sutena klikkauksen suuntaan :D

      Poista
  4. Ooh, voiko sellaista kääntäjää käyttää omaan tekstiin. Sitähän täytyy kokeilla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi toki ja mä käytän sitä itsekin koko ajan, itseasiassa mä käytän sitä jopa omaan puheeseeni :D

      Poista

Käynnistäsi kiitollinen ja kommentistasi olisin suorastaan riemuissani!
(kommenttien valvonnan takia ne näkyvät vasta hyväksymisen jälkeen ja tämä saattaa kestää jonkin aikaa)

Kiitokset tekijöille:

  • Blogger archive page > Github/jhwilson
  • Google Friend Connect Button > NetOops blog
  • Add Related Post Widget To Blogger (linkwithin) > My Blogger Tricks
  • Contact Form > Tw!st Blogger
  • Simple Search > Blogger Buster
  • How to display linkwithin related posts only in post pages > My Blogger Desk
  • How to Remove Subscribe to Atom links from your Blogger Blog > Superwebtricks
  • How to remove quick edit and wrench icons on Blogger > Blogger Plugins