Montserrat f-weight 400

Pieni testipostaus näin yötuimaan kun päätin selvyyden vuoksi vaihtaa alkuperäistä fonttia ihan sen takia että se tuppasi pitkään tuijottaessani ”puuroutumaan” kun nämä mun silmäni ovat sen verran huonot. Kokeilin ensin Googlefonts'in Trykker'iä (f-weight 400) ja se näkyi niinkuin pitikin Sleipnir'illä ja Yandex'lla jotka ovat molemmat Chromepohjaisia mutta testatessani Firefoxilla ja IE:llä fontti näkyi mun mielestäni liian pienenä, joten vaihdoin tähän nyt käytössä olevaan Montserrat'iin (f-weight 400) ja tämä näkyi testissä täsmälleen samanlaisena ja oikean kokoisena kaikilla edellä mainituilla selaimilla. Kommentteja saa laittaa ja varsinkin jos ei miellytä, ilman palautetta en tiedä mitä mieltä te olette.

Niinpä... :D

15 kommenttia :

  1. Fontista en tiedä mitään, mutta TÄNÄÄN on pikkujoulut. Pitäs kyllä varmaan mennä nukkumaan, että jaksaa ensi yönä valvoa. Hitto, mun elämänrytmi on ihan pyllyllään... No ehkä se tästä joskus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Marra, muistat sitten kaikki ne kultaiset ohjeet ja varoitukset sillä teikäläiset jotka tekevät sekalaista vuoroa ja pitkiä päiviä, tuppaavat rentoutumaan...hmm..miten sen nyt sanoisi, astetta rankemmalla tavalla ;D

      Poista
    2. Rankat duunit vaatii rankat huvit... Olinhan mä jo klo 5:45 kotona nukkumassa pikkujoulujen jäljiltä. Ja sitten klo 12 lähtö pitämään ratsastustuntia raikkaaseen ulkoilmaan. Jiihaaa!!!

      Mä käyn hyvin harvoin juhlimassa, mutta kun käyn, niin kukaan ei saa mua pois tanssilattialta. (ja ikinä enää en juo pahemmin kuohuviiniä!!)

      Poista
    3. Sä olet kyllä sitkeä sissi kun vajaan kuuden tunnin unilla lähdet ratsastamaan ja vieläpä juhlinnan jäljiltä!

      Poista
    4. Mineen siis ratsastanut. Kunhan opetin eräitä äitiä ja tytärtä.

      Poista
    5. No on sitä siinäkin hommaa juhlitun yön jälkeen.

      Poista
  2. Tämä on ihan hyvä. Niinku oon sanonu; mulle kelepaa kaikki. Enhän mie tätä työkseni lue kuitenkaan. Mun vanhat silmät näkee sen minkä näkee, loppujen kanssa on pinnisteltävä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä jos kelpaa ja mä kuule itkeä tillitin kun sanoit ettet lue tätä työksesi. Mä olen nimittäin laittanut sulle oman punkan, pienen yöpöydän ja kaiken tarvitttavan tuohon kamiinan viereen koska mä tykkään susta ja haluaisin että sä viihtyisit täällä. Lupaan etten häiriköi sua - ainakaan kovin paljon :D

      Poista
    2. Ai kamiinan viereen? No jos sitte... palkasta ei varmaan ees puhuta?

      Poista
    3. Joo, lämpöisen kaminan viereen ja kylllä sä palkkaakin saat jos niin sovitaan.

      Poista
  3. Oikein hyvä fontti. Tämän lukeminen on erittäin sujuvaa =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos ja laittaa nyt niitä kuvia sujuvasti tännepäin koska joulu lähestyy ankaraa vauhtia :D

      Poista
  4. Erittäin hyvä fontti ja helppo lukea kun on tummenettu teksti.
    Sumenevat silmäni kiittää.

    Joko sisuskalut on kunnossa?
    Mun isäni ,kun sillä oli "surullinen vatsa " käytti joka aamu pellavasiemenlimaa.
    Suojaa vatsaa hyvin ja käytän itsekkin välillä jos on jokin lääke menossa.
    Auttaa hyvin jos lääkkeet kipeyttää vatsaa.

    Korkeaan lasiin lämmintä vettä.Kaksi ruokalusikallista pellavan siemeniä.Sekoita.
    Anna seistä yön yli.Sekoita ja juo ekaksi ateraksi aamulla tyhjään vatsaa. Tulee vatsaa suojelevaa limaa.
    Ei maistu oikein millekkään mutta limainen olemus joillekin epämiellyttävä.

    Lisäbonuksena paha kolestroli laskee, kun pellavalla on sellainen kiva ominaisuus ♥
    Syön pellavarouhetta joka päivä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vinkki: maistuu mukavammalta (ainakin minusta) jos panee lusikallisen hunajaa myös sillon illalla sinne lasiin. Hunajassakin on terveellisiä jutskia.

      Poista
    2. Kiitoksia molemmille vinkistä ja lupaan kokeilla sitä, tähän mennessä olen suojellut vatsaparkaani ylettömältä kahvinjuonnilta vain juomalla aamuisin puoli litraa vettä ja se kyllä toimii jollain tasolla mutta tuo taitaa olla vielä parempi konsti, luulen ma.
      Mitä taasen fonttiin tulee niin kyllä tämä on meikäläisenkin mielestä niin selkeä että se myös jää, noiden asetusten puljaamisien kanssa kun on aina oma hommansa.

      Poista

Käynnistäsi kiitollinen ja kommentistasi olisin suorastaan riemuissani!
(kommenttien valvonnan takia ne näkyvät vasta hyväksymisen jälkeen ja tämä saattaa kestää jonkin aikaa)

Kiitokset tekijöille:

  • Blogger archive page > Github/jhwilson
  • Google Friend Connect Button > NetOops blog
  • Add Related Post Widget To Blogger (linkwithin) > My Blogger Tricks
  • Contact Form > Tw!st Blogger
  • Simple Search > Blogger Buster
  • How to display linkwithin related posts only in post pages > My Blogger Desk
  • How to Remove Subscribe to Atom links from your Blogger Blog > Superwebtricks
  • How to remove quick edit and wrench icons on Blogger > Blogger Plugins