Jurtan keittiö proudly presents: PopUp - omenat!!

Mun vaimo ei ymmärrä mua yhtään; eilen se lyttäs mun hienon PopUp – omenasysteemin ja intoutuipa tuo räähkä rienaamaankin sitä tavalla jollaista täällä pirtissä ei ole vielä kuultukaan, hän nimittäin jalosti ideaani tavalla joka sai mut itkeä tihrustamaan paskahuusissa monta tuntia. No hittolainen, katseltiin uutisia ja koska mun päässäni hurisee hela tiden kun mä mietin miten saisin tuon taloutemme ehdottoman Ylijumalan valmistamaan mulle ruokaa, niin jostain alitajunnan syövereistä ponkaisi tämä ihan sairaan hyvä idea PopUp – omenoista. Harmitti vaan kun meillä ei ollut yhtään omenoita mutta tänään on ja aion testata tämän kuningasidean ja todistaa Valkyrialleni että mun innovaatioita on ihan turha tulla pilkkaamaan. Idea on yksinkertainen: tarvitaan vain omenoita (no älä helvetissä),lautanen jolle ripotellaan kaneli/sokeriseos, hyvä veitsi ja leivänpaahdin. Arvasitte oikein. Omenasta leikataan kunnon siivut ja siivujen molemmat posket taputellaan sokeri/kaneli – yhdistelmässä (teki mieli sanoja pölyssä mutta sitten ois taas DEA, Supo ja Elijoen martat linjoilla) minkä jälkeen siivut nakataan leivänpaahtimeen ja odotellaan koska nämä Taivaalliset Herkut singahtavat ylös korkeuksiin josta ne voi napata vaikkapa melko ryhtevää uunikinnasta käyttäen, sula sokerihan on melko poppaa ja ainakaan minä en suo vaimolle sitä iloa että mun kämmeniä koristaa kolmannen asteen palovammat med vitulliset rakkulat. Mä muuten soitin jo patentti – ja rekisterihallitukseen ja sanoin että pankaahan gubet naputellen patentti valmiiksi koska PopUp – omenat ovat suurin keksintö sitten herra Snack, Crack ja eräs muu jykevä aine tekemien raakapakasteiden (tämä ajannäyttäjän nimeen viittaava ukko meinaten keksi menetelmän) jotka myös maissilastuina? Tunnetaan. Tiedätte kyllä, ne on niitä f.u.king – aamiaisjuttuja joiden myyntipakettia koristaa ainakin meikäläisen hallusinaatioista tutut hemmot.



Takaisin Valkyriaan, tähän mun päiviäni sulostuttavaan sisäilmojen hallitsijaan joka siis tapansa mukaan alkoi gentaalielimettämään tätä mun hienoa keksintöä ehdottomalla mm. että voisin siivuttaa purkissa myytävää papusoppaa ja sinkautella ittelleni näistä vihreistä lätkistä maittavan ilta-aterian niin hääp pääsisi paljon helpomalla. Mitä röyhkeyttä! Ja kun kerran kottaraisista on kyse, niin rienaaminen ei jäänyt siihen vaan samaan veetuiluun tyhjennettiin koko jääkaappi mutta mun mielestä räähkä meni hieman liian pitkälle kun se ehdotti että mä ensin pakastaisin riisifruttini, siivuttaisin jäätyneen tatinan ja nakkaisin siivut leivänpaahtimeen jolloin mä saisin niitä styroxilta maistuvia riisikakkuja. Hei ihan oikeesti, tolla mun vaimolla ei taida olla ihan kaikki Tove J:t samassa laaksossa. Lisäksi se rohkeni epäillä etten ole ottanut huomioon sellaista asiaa kuin sokerin sulaminen ja väitti että sokeri sulaessaan valuu leivänpaahtimen pohjalle tehden siitä entisen leivänpaahtimen. Oi järjen köyhyyttä! No tietysti mä olen ottanut sen huomioon ja siksipä mä rei'itin leivänpaahtimen pohjan (nyt tarkkana; mä siis rei'itin pohjan enkä tehnyt leivänpaahtimesta reititintä vaikka sekin on täysin mahdollista, ainakin Kenwoodin malleista) joten sokeri joka ei pelkästään sula vaan myös kärähtää tumman ruskeaksi, valuu rei'istä leivänpaahtimen alla olevaan keräilykaukaloon ja hei hei, mullahan on valmista siirappia joka on kuivuttuaan liima – ominaisuuksiltaan sitä luokkaa että se hakkaa kontaktiliimat ja ne ihme no more fingernails – liimat mennen tullen. Voiko ihminen olla näin viisas??!!
Kyllä voi ja varsinkin iltalääkkeitten jälkeen jotka huonon syömisen takia jytisi päähän niin ettei mitään rajaa.



Mulla ois niin paljon kerrottavaa mutta mun on lähdettävä kokeilemaan toimiiko Syyrialaisen webasto koska täällä tundralla on tosi kylmä enkä ole testannut webaston toimintaa koko kesänä. Se on pirun kätevä kun ei tartte viritellä mitään lohkolämppärin johtoja, senkun painaa nappia (tai laittaa ajastuksen jo illalla) ja hetken perääst koko kabiini on niin kuuma että siellä vois vaikka saunoa ja tämä on muuten yksi syy miksi mä ajelen talvisaikaan melko usein alasti. Pari kertaa ovat ratsiaan joutuessani meinanneet lähteä köyräämään mua mielisairaalaan mutta se on johtunut siitä kun mulla oli foliopaketillinen kyrsää elikkäs makkaraa kypsymässä kojetaulun päällä ja olen sivuikkunaa auki veivatessani vihtonut kuin perkele. Toisella kertaa tapaus muuten järkytti rekisteriotetta pyytävää konstaapelia niin paljon että mä jouduin antamaan sille melko ison kouruuksen Truxalejani, noita maan maininoita antipsykoottisia nameja (jotka on todella hyviä kirnupiimän kanssa). Oikeesti, ne on hyviä mutta niissä on se haittapuoli että aina joutuu arpomaan mistä liittymästä tahi risteyksestä kääntyy, niitä kun saattaa paukahtaa tein viereen toistakymmentä ja kaikki on riti rinnan. Ei kuitenkaan Rintintinin rinnan. Nyt rupes rinnat kummittelemaan joten kait mä tästä lähden.



Oikke hyvää keskiviikkoa kaikille ja menkääskin nyt heti koittamaan PopUp – omenoiden valmistusta!


1 kommentti :

  1. Helmi21.21

    OOt sä viisas, oi omenamies!

    VastaaPoista

Käynnistäsi kiitollinen ja kommentistasi olisin suorastaan riemuissani!
(kommenttien valvonnan takia ne näkyvät vasta hyväksymisen jälkeen ja tämä saattaa kestää jonkin aikaa)

Kiitokset tekijöille:

  • Blogger archive page > Github/jhwilson
  • Google Friend Connect Button > NetOops blog
  • Add Related Post Widget To Blogger (linkwithin) > My Blogger Tricks
  • Contact Form > Tw!st Blogger
  • Simple Search > Blogger Buster
  • How to display linkwithin related posts only in post pages > My Blogger Desk
  • How to Remove Subscribe to Atom links from your Blogger Blog > Superwebtricks
  • How to remove quick edit and wrench icons on Blogger > Blogger Plugins