Perskännit ja ohitusleikkaukset by Tupperware

O – Ou. Aleksander Stubb aikoo vetää isänsä kanssa perseet olalle tänään ja menipä onneton vielä ilmoituksessaan käyttämään kaikkien densojen suosimaa metaforaa ”isä saattaa poiketa lasilliselle” ja Allun tulotason tietäen ”lasillinen” saattaa kestää juhannukseen tai peräti kuun vaihteeseen. Tokihan se on hieno homma että Aleksei sai uuden duunin mutta ei ehkä kannattais ilmoitella näin viikonloppuna että tempaisen tässä kunnon kooman työpaikan kunniaksi koska suomalaisten viikonloppuihin painottuvaa alkoholin käyttöä on arvosteltu sen tähden kun se korreloi maanantaille osuvien krapulapäivien takia. Vaan mitäpä minä Albertin dokaamista tässä ruotimaan kun itsekin tuli aikoinaan örvellettyä kuukausitolkulla kestävien ryyppyputkien merkeissä.


Siinäpä se päivän uutisanti sitten olikin koska sitä normaalia tappamista ja muuta paskaahan se nykymaailman meno on. Sen verran voin sanoa että mielestäni Kokooomus teki vittumaisesti kun eivät päästäneet Iiro Viinasta – tuota vanhaa valtiovarainministeriä – puheenjohtajapartyihinsa koska Ippe tahkosi aikoinaan elikkäs 90 -luvun laman aikaan sievoisen määrän hilloa ja olen varma että Kokoomus sai oman siivunsa noista taaloista. Irde oli viisas äijä sillä hänellä oli valtionvarainministerinä toimiessaan erityisavustajana pappismies elikkäs teologian...en nyt muista että oliko peräti professori mutta Isoon Kirjaan hyvin perehtynyt tyyppi kuitenkin eikä tuon parempaa erityisavustajaa olekaan. No hei, kaikki me ollaan tutustuttu historiaan sen verran että tiedämme kuinka papisto – tuo hautausmaiden ketteräjalkainen korppilauma – ovat riistäneet kansoja eri puolilla maailmaa ja mihin se loppupelissä on johtanut. Turmelukseen sanon minä, vai väittääkö joku että uskaltaa palkata katolisen papin lapsenvahdiksi tai päästää tyttärensä kesätöihin näihin lahkolaisten piireihin? Iällä kun ei ole merkitystä ja on enemmän kuin todennäköistä että tytär palaisi tältä ”au pair” - reissultaan kantaen sylissään noin neljä kiloista ja tortulle käryävää nyyttiä joka ei suinkaan olisi saanut alkua perinteisellä tavalla, vaan olisi suoranainen ihme jota käräjäoikeuden tuomari pääsisi nyt todistamaan. Ei mulla mitään eri uskontoja vastaan ole mutta aikas kauas on menty owners manual:in elikkäs Biblen opeista joten mulle on ihan turha tulla keuhkoamaan siitä kuinka syntinen mä olen. Tein muuten tässä muutama kuukausi EU:n kanssa tutkimuksen jossa selvitimme mitkä ovat tämän päivän papiston pahimmat menoerät ja kolme pahinta olivat polttoainekulut, Renniet ja Tupperware – leikkaukset. Katsokaas kun nykyisin papeilla on mahdollisuus päästä leikkaukseen jossa suun sisäpuolelle asetetaan putki joka edelleen kulkee kurkkutorven sisäpintaa pitkin hieman navan yläpuolelle josta se myös tulee ulos ja yhtyy ilmastointiteipillä vyötärössä kiinni olevaan Tupperware – kippoon. Tuiki tarpeellinen leikkaus kun ajattelee kuinka paljon pappiparat joutuvat keskivertoviikonloppuna (ja varsinkin nän kesäaikaan) hyppäämään jos jonkinlaisissa ristiäisissä, häissä ja hautajaisissa missä heidän on pakko imuroida erilaisia baakelseja ja toinen toistaan vistommilta maistuvia kuivakakkuja. Leikkauksen läpikäynyt pappi voi känttyä puraistessaan tuupata kielellään sirvakan palan menemään rööriä pitkin alhaalla odottavaan muovikiuluun ja evästää sen sitten myöhemmin tai kolistaa pöntön tyhjäksi matkalla seuraavaan paikkaan. Leikkauksen hinta on 28.000,- euroa joten laittakaa seuraavan kerran kirkossa käydessänne kolehtihaaviin sen perinteisen kaasupolettikasan lisäksi rahaakin.
Suomen kieli on todella vaikea

Joku voi luulla että minä olen pahalla päällä mutta se ei pidä ollenkaan paikkaansa koska olen astetta paremmalla tuulella, sain nimittäin DIY – bokserini valmiiksi noin tunti sitten ja tein muuten sellaiset kalsarit että alta pois! Koska täällä tundralla on aivan saatanan kylmä (tänäkin aamuna +6 astetta – kesäkuussa!), niin katkaisin pilkkihaalarit lantion kohdalta ja suurin piirtein polvien kohdalta joten mun lärväke ja Seve Ballesterokset on nyt suojassa Suomen jäätävältä kesältä ja verta himoavilta hyttysiltä. Ainoa vaan että mun ompelutaidot on tosi surkeat enkä osannut neuloa vyötäröä kunnolla umpeen – siis sitä katkaisukohtaa – ja nyt mun persvakoni on täynnä vanua tai mitä lie riivettä niiden pilkkihaalarien eristemateriaalina nyt onkaan. Täytyy odotella vaimon heräämistä koska tuo tursuaminen on saatava jotenkin loppumaan tai kohta mulla on bokserit joissa on kaks enstex - kangasta vastakkain ja kalsareista tulee varsinaiset hollihousut joissa mun pikku luumuni paleltuvat takuuvarmasti. Ei ole helppoa palelevan ompelijattaren elämä.

Marra on opettanut mut huonoille tavoille ja siksipä mun piti paistaa ihan sairas kasa lättyjä viime yönä yhden aikaan ja koska olen ahne paska, söin niitä aivan liikaa mikä taasen näkyi aamuistunnon tuloksena. Ei meinannut vanha kunnon Svedbergiläinen selvitä haasteesta ja mun piti vetää kolme kertaa ennen kuin jööti taipui hajulukon tiukoista mutkista pitäen ääntä joka puolestaan herätti naapurin. Tämä soitti varsin kiivana ja ohjeisti mua sian tappamisesta joka tulisi suorittaa mahdollisimman kaukana taloyhtiön tiloista. Ei uskonut kun kerroin että en ole sikaa tappamassa vaan äänen aiheutti mun töhnämönkerö joka ei meinannut taipua yleiseen jätevesiverkkoon. Tyhmä naapuri ja näköjään tää mun teksti on taas niin töksähtelevää ettei tästä jumalauta saa itsekään tolkkua mutta kaipa te ootte siihen tottuneet. Mitäs muuta...niin, mun on kiittäminen tätä blogitouhua koska mä olen vihdoin oppinut kirjoittamaan niin ettei mun tarvitse katsella näppäimistöön ja se on hyvä asia se koska se helpottaa tätä hommaa aika helvetin paljon. Haaveilin tästä aikonaan yläasteella kun mulla oli – uskokaa tai älkää – valinnaisaineina kaupalliset ja konekirjoitus kun meikäläisestä piti tulla paljon viisaampi kuin mitä olen. Hommassa kävi kuitenkin niin että opettajisto huomasi jossain vaiheessa ettei jumalauta tuon paimenen kanssa tule mitään ja me sitten sovittiin että mä voin lähteä vaikkapa paimentamaan lampaita ja sillä tiellähän tässä vieläkin ollaan, lähes sata vuotta myöhemmin. On tämä elämä ihmeellistä ja uskomatonta kyllä, Internetin syövereistä löytyy jotain hyödyllistäkin. Ainoa paska homma on se että mä joudun lataamaan tämän läppärini akun xxxxxxxsten rajavartioiden parakin seinässä olevaa pistorasiaa hyödyntäen ja se on kuulkaa hengelle hupaa hommaa se. Todisteena tästä mun Asuksessa on yksi reikä ja tässä ylläni olevassa kauhtanassa kolme läpeä, kaikki kaliiberia 7.65 joten arvanette millä torrakalla mua on yritetty teilata.

Jaa ei vai?

Koska on sunnuntai ja sehän on normi arkea täällä tundralla, niin mun on jokusen hetken päästä lähdettävä maailmalle mutta ehdin mä hetken roilaamaan ja katsomaan mitä yön aikana on Blogsphereen syntynyt.
Teille kaikille mä haluan toivottaa oikein hyvää ja aurinkoista sunnuntaita – meillä täällä tundralla mennään tällä hetkellä – 12 asteen pakkasessa joten sitä vois käydä pilkillä tai luistelemassa sitten kun pääsee kotiin.




10 kommenttia :

  1. Huomenia.
    Täällä etelänpänä paistaa sentään jo aurinko. Ja pirskatin pirteä tuuli. Taitaa tulla sieltä tundran suunnalta luulen.


    Toinen saavillinen aamuteetä menossa. Kai tää kone kohta käynnistyy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä tuli tänäänkin vettä suurimman osan päivää ja nyt kun iltaa myöten hieman selkeni, niin alkoi puhaltaa tosi kylmä tuuli eikä mieltä lämmitä yhtään se että huomiseksi on luvattu alle 10 asteen lämpötiloja.

      Poista
  2. Pitäiskö sun anoa taloyhtiöltä jotain laajemman ulosmenoputken versiota? Tai mitä jos rakennat ittelles ulkohyyskän? Ei tarttis miettiä eikä hoidella välivetoja.
    Voi, sä oot niin söpönen tuolla keinussas aamukaffella ♥ Eikö sua palellu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tossa olis kyllä ideaa jos vaihtais normi 110 mm:n putken vaikkapa 150 milliseksi niin siitä taittuisi isompikin PapaSmurffi.... täytyykin ehdottaa isännöitsijälle heti huomenissa.

      Ei palellut ei koska mua vituttaa aina aamuisin sen verran ettei aamukahvin aikana kerkiä kylmä tulemaan :D

      Poista
  3. Saatiin sitten se hammastahnamainos pääministeriksi, huokaus. Iiro taas on mukavamies. Nyt eläkkeellä. Asuu Lahdessa mun tuttujen naapurissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä ja saa nähdä miten se lähtee porukkaa luotsaamaan. Iiro oli oikeasti hyvä äijä vaikka kaikki sitä haukkuu. Harvalla tyypillä on Iiron kaltaista itseluottamusta ja uskallusta jota mun mielestä noissa hommissa vaaditaan.

      Poista
  4. Toi viimenen kuva on hyvä, täytyykin lähettää se miehelle...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, noissa meanwhile - kuvissa on välillä perin hupaisia juttuja :P

      Poista
  5. Tuollaiset superlämpöiset kalsarit olis kyllä tarpeen tässä Suomen suvessa. Onneksi pian pääsen jonnekin lämpimämpään ilmanalaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yhtä paljon vaatetta kuin talvellakin joten ei mikään intiaanikesä mutta kaikkeen tottuu.
      Menettökö Ison Veden taakse vai vieläkin pidemmälle?

      Poista

Käynnistäsi kiitollinen ja kommentistasi olisin suorastaan riemuissani!
(kommenttien valvonnan takia ne näkyvät vasta hyväksymisen jälkeen ja tämä saattaa kestää jonkin aikaa)

Kiitokset tekijöille:

  • Blogger archive page > Github/jhwilson
  • Google Friend Connect Button > NetOops blog
  • Add Related Post Widget To Blogger (linkwithin) > My Blogger Tricks
  • Contact Form > Tw!st Blogger
  • Simple Search > Blogger Buster
  • How to display linkwithin related posts only in post pages > My Blogger Desk
  • How to Remove Subscribe to Atom links from your Blogger Blog > Superwebtricks
  • How to remove quick edit and wrench icons on Blogger > Blogger Plugins